Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på bjudmat mottages tacksamt!

  • Sashimi 2 december 2009

    Halloj!
    Jag har fest i dagarna tre som väntar och skulle behöva hjälp med lättlagad, prisvänlig bjudmat! :p

    Lördag: Jag bjuder in två väninnor/kusiner kl.15. De behöver fika + någon lättare middag.

    Söndag: Jag bjuder in familj på min mans sida (9 vuxna + 2 barn) kl.15. De behöver mättande fika. Finns ont om sittplatser så det bör vara ngt som ryms på en assiett.

    Tisdag: Jag bjuder in kurskamrater (6 vuxna). De behöver lunch som är lätt att äta (mackor eller wraps?), som ryms på en assiett eller i händerna.

    Tisdag kväll: Jag bjuder in min bror + fru. De behöver matig fika (mackor eller wraps?) + fika

    Det får gärna vara saker jag kan återanvända från ena dagen till den andra. Så vad ska jag ställa till med? Bullbak till fikat? Röror till mackor/wraps? Recept och idéer mottages tacksamt! :D

  • MammaModesty 2 december 2009

    hejsan här kommer två tips från mig.. o faktiskt något du kan använda alla dagarna...
    Plocktallriken kan man variera i oändlighet o är lätt att lägga upp på ett fat.. ta gärna med skivad/klyftad frukt... och vitlöksbröden är super enkla att förbereda o sen bara grädda ca 8 min så är de klara.. o de är goda både kalla o ljumna... lycka till... =)


    Plocktallrik

    Vitlöksbröd

  • Sashimi 2 december 2009

    Tack, det lät gott men jag är gravid så det blir lite bökigt med kallskuret. Vitlöksbrödet tar jag gärna till mig! :p

  • MammaModesty 2 december 2009

    Då skulle jag nog förslå kycklingklubbor (med lite folie runt toppen så man kan hålla dem) det är både billigt o gott... o kanske vitlöksbrödet till... =) servera med lite stavar skurna av tex morot papriaka gurka o små coctailtomater....

    Fika... varför inte små glas fyllda med chokladpudding o en liten klick grädde på toppen...

    Är man gravid o ska ha "fest" i flera dagar ska man göra nått som är enkelt o inte behöva stå i köket o "slava" i timmar....

    till lördagen då ni inte är så många kanske min knuts frestelse skulle passa.. den är enkel och god med en vanlig sallad till...

    Knuts frestelse

  • Sashimi 2 december 2009

    Det lät smarrigt! Tack för tipset! :p

    Fler tips? (H)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.