Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på knivset och vart köpa

  • FrodigaFreja 16 september 2015

    Hej alla,

    ny på forumet så hoppas jag gör rätt.

    är på jakt efter mer information om knivset och vad man egentligen ska välja. ska köpa nytt eftersom det förra börjar bli så slitet.

    tänkte göra rätt från början och skaffa "riktiga" grejer. läst runt en del på http://www.knivset.nu/ och andra ställen men känner mig fortfarande osäker.

    någon här som har direkta tips och erfarenheter och inte bara tester och recensioner från företag??

    tack!!

  • Puff72 22 september 2015

    Hej! Är väl ingen expert, men gillar vassa knivar ;-) Jag köper inte knivset för ofta får man med en brödkniv och det är den kniv som jag använder minst. Jag skulle köpa en liten skalkniv, en mindre kockkniv och en stor kockkniv.Rostfritt stål, lite mer svårslipat, men då behöver man inte vara så noggrann med knivarna. Gärna en kniv som man kan slipa själv också, d.v.s. inte någon kniv med någon specialslipad egg såsom Global-knivar. Men det är jag det! :-)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.