Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

tips på tillbehör till grillad. fläskkarre ! snälla

  • miha 22 maj 2012

    hej hej
    jag skulle bli jätte glad om ni kunde komma med bra tips på tillbehör som man kan ha till grillad fläskkarre

    det ska inte innehålla potatis, ris, pasta :) det ha jag ätit mig less på :P

  • The_mama97mia 22 maj 2012

    Champinjonröra i foliepaket är min favorit på grillen,
    annars en god tomatsalsamed mkt lök och vitlök i,
    en cole slaw

    Sallad med matvete

    Finns så mycket gott till grillat!

  • TTJ 22 maj 2012

    Gör en härlig sallad upplagd på ett stort fat med tex olika sorters sallad, melon, goda olikfärgade tomater, rödlök som legat i kallt vatten en stund så den blir mild och krispig. gurka, avokado, fetaost eller mozzarella som man bara delar lätt med händerna.

    En klassisk grekisk sallad är ju också jättegott!

    Eller så grillar du olika grönsaker och lägger upp fint på ett stort fat. Ta tex sguash, aubergine, paprika i olika färger färsk lök i knippe, champinjoner, delade tomater och färsk sparris. Dela de stora grönsakerna i skivor eller bitar. Pensla alla grönsaker med olja, slata och peppra och grilla de lite försiktigt. Bottna fatet med ruccolasallad och toppa allt med fetaost så ser det extra fint ut.

    Färsk ananas är också jättegott att grilla och servera till kött. Skala och skär bort stocken och dela i ganska stora bitar, pensla med lite olja och grilla.

    Servera allt med goda såser eller salsor. Tzatziki är ju alltid gott!
    Lycka till :)

  • sikaal 22 maj 2012

    Rödkålssallad

    Rödkålssallad gjort på färsk vitkål i stället. Supergott! (Y)

  • NinniM 22 maj 2012

    Jag gillar Cole slaw till grillat. Finns i många olika varianter men jag har bara strimlad vitkål, lök, morot och majonnäs o kryddor, sen brukar jag ha i nån matsked creme fraiche också.

  • Lenkan 22 maj 2012

    Jag slår också ett slag för grillade tillbehör.
    Squash, paprika, lök-klyftor, majskolvar, vitlöksmarinerade champinjoner, halloumi och sparris är ju fantastiskt att grilla!

  • Disen 22 maj 2012

    Själv brukar jag ha dessa tillbehör till grillat:{eat}

    grillad halloumi
    grillad majs
    melonsallad
    salsa
    grillat bröd
    grillad sparris med eller utan bacon

    Majsgratäng i portionsformar
    Vitlökstårta
    [recept]35252&[/recept]
    Ja det finns så mycket gott. Får nog bli lite grille ikväll. [(Y)

  • MosterNettan 22 maj 2012

    Lättrostad pain riche i skivor på grillen, grissini och aioli.
    Västerbottenscreme gjord på lika dela creme fraiche och majonnäs med riven västerbottensost. Så mycket ost så det blir en lagom tjock cremesås.
    En fräsch sallad.
    Och som många andra säger, cole slaw. Jag lägger till rivet grönt äpple i min cole slaw.
    Oj va jag längtar till grillen...

  • Cassiopeya 22 maj 2012

    Finns verkligen fantastiskt mycket gott {drool}

    Två av mina favoriter är;

    [recept]89638.[/recept]

    [recept]101973.[/recept]

    Om du inte gillar eller vill ha i bulgur skippa det då, funkar ju bra ändå. Kombinationen melon-feta-ruccola är outstanding. Solroskärnor eller pumpakärnor är också supersmarrigt till {eat}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.