Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

TIPS TILL ENKEL MAT SOM GÅR ATT FÖRBEREDA TILL EN SYJUNTA TACK

  • TAXI18 20 augusti 2008

    HJÅLP

  • sme 20 augusti 2008

    Vi gör sallad, olika skålar med grönsaker, så får var och en ta vad dom gillar.
    bröd och ost till

  • lennali 20 augusti 2008

    Här kommer ett recept som går jättebra att förbereda och sedan är det bara att gratinera i ugn, just innan servering. Servera gärna en grönsallad till.

    Åsas kycklingfyllda crépes

  • cattkocken 21 augusti 2008

    Något som jag brukar bjuda på när vi är några fler är lax med cashewnötter.
    Man tar sweet thai chilisås (ca 1/2 dl till en hel sida) och blandar i rivet skal och saft av en 1/2 - 1 lime och pressad vitlök, beroende på önskad smakstyrka. Sedan skyddar man blandningen med salt och peppar.

    Man brer blandningen på fisken och in i ugnen på 225 grader i 20 minuter. Efter halva tiden strör man över hackade cashewnötter ca 1 till 1 1/2 dl.

    Servera med kokt potatis och örtagårdssås elelr annan kall örtsås och en sallad.

    Enkelt och snabbt

  • pia61 21 augusti 2008

    Italieninspirerad marinerad kycklingfilé

    Till denna goda kyckling kan du köpa den vakuumförpackade potatisgratängen dom säljer på Willys, jättegod! Samt en god sallad och bröd till. Enkelt och gott! Lycka till!

  • K-kristina 21 augusti 2008

    Taccos tycker jag är perfekt plockmat då kan alla ta vad de vill och det är lite kul att äta på det sättet. Om man vill kan man be olika ta med sånt som behövs så slipper man stå och hacka allt själv,kanske man själv gör köttfärsen och någon god kaka att äta efteråt till kaffet(Y)

  • marielotta 24 augusti 2008

    Lasagne eller någon god paj med sallad, bröd til.

  • MatAnders 24 augusti 2008

    Kanske några goda smördegs piroger? har att hämta på min sida

  • 2mammamu 25 augusti 2008

    (H)Hej!
    Varför inte göra en höstig färssoppa!
    denna blir kanongod

    400 g färs
    1 gul lök Hackas
    1 gul paprika Strimlas
    1 zucchini Skär i bitar
    1 msk olja
    10 dl köttbuljong
    1-2 lagerblad
    10 krossade enbär
    2 msk senap
    1 dl creme fraiche
    salt
    peppar efter smak
    Fräs ihop färs lök paprika zuccini
    tillsätt buljong, lagerblad, enbär och senap låt koka i 10 min
    Tillsätt cremefraiche och låt allt bli varmt.
    Grovt bröd till är kanon gott.
    Toppensoppa att bjuda på, du kan ju justera receptet som du vill, men använd denna som grun.
    Hälsningar E

  • The_mama97mia 25 augusti 2008

    Åh då blir jag sugen på och måste rekommendera Städdagssoppa, finns recept i Mina Recept....

  • annelieberggren 27 augusti 2008

    prova mitt recept på syjunta lådan :D den är godast att värma dagen efter...

  • TAXI18 1 september 2008

    Skrivet av annelieberggren den 27 aug 2008

    prova mitt recept på syjunta lådan :D den är godast att värma dagen efter...

  • TAXI18 1 september 2008

    Skrivet av annelieberggren den 27 aug 2008

    prova mitt recept på syjunta lådan :D den är godast att värma dagen efter...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.