Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tonfisk, grilla? Steka?

  • Fishli 8 maj 2008

    Fick idag syn på frysta tonfiskfilér.. Har varit nyfiken på att testa det länge.. Så hur gör man? grillar dem? steker dem? vad har ni till? :) ge mig massor med förslag :)

  • Queenie 8 maj 2008

    Jag fullkomligt ÄLSKAR tonfiskkotletter. Antingen grillar jag dem eller så gör jag något av de här recepten:

    Tonfiskkotletter

    Lyxig tonfiskkotlett

    Sallad med grillad tonfisk

  • marwis 8 maj 2008

    Jag har prövat den frysta tonfisken med gott resultat. De går bra att både steka eller grilla. Jag har penslat med olja och kryddat med citronpeppar. Fiskköttet är väldigt köttlikt. Viktigt är att inte tillaga för länge, fisken ska vara lite rosa i mitten annars blir den torr och tråkig. Sist vi åt hade vi potatis och kall filsås till. Det var jättegott.(Y)

  • monac 9 maj 2008

    inte haft någon direkt matlycka med den frysta...däremot är färsk tonfisk något av det godaste som finns...rätt tillagat! Lätt stekt eller grillad...hastigt.:)(Y) men den kostar typ som oxfilé!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.