Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Toppmurklor-Svårt att toppa!

  • imse 4 maj 2008

    Nu har jag hittat toppmurklor, finns det något härligare, än när man får börja skörda från naturens skafferi.

    http://mimmismat.wordpress.com/2008/05/04/toppmurklor-svart-att-toppa/

  • pedalen1965 4 maj 2008

    Grattis till fyndet! (Y)
    Är allt lite avis på dej! :)
    Det är bara så gott med murkelstuvning! (L)

  • imse 4 maj 2008

    pedalen: Det är supergott med stuvning. Brukar du göra något annat med dina toppmurklor?

  • The_mama97mia 4 maj 2008

    nu skjuter ni väl mig, men jag tycker murklor är överreklamerade. Jag har minsann gjort i ordning murklor, och enligt de senaste rönen ska svampen förvällas både en o två ggr. Tycker inte det blir så mkt smak kvar då.
    Plus att det var så besvärligt att skölja bort allt grus.
    Nej tacka vet jag kantareller. *ler*

  • tulipan 4 maj 2008

    Murkel stuvning på smörgås e suuuuuuuuuupergott... gubben har redan plockat en MASSA häromkring... vi förväller dom två ggr sen fryser vi ner dom i portions påsar... sen under vintrarna gör vi stuvningar och sen på smörgåsar å in i ugnen.. åhhh så gott

    *tycker inte det är överreklammerat* :)

  • ThomasP 4 maj 2008

    Ja murklor är kanongott men ska toppmurklor också förvällas????//Mvh Thomas

  • imse 4 maj 2008

    Nej, kolla in vad jag skrivit på;
    http://mimmismat.wordpress.com/2008/05/04/toppmurklor-svart-att-toppa/

  • bernit 4 maj 2008

    Skrivet av mama97mia den 4 maj 2008

    nu skjuter ni väl mig, men jag tycker murklor är överreklamerade. Jag har minsann gjort i ordning murklor, och enligt de senaste rönen ska svampen förvällas både en o två ggr. Tycker inte det blir så mkt smak kvar då.
    Plus att det var så besvärligt att skölja bort allt grus.
    Nej tacka vet jag kantareller. *ler*


    Gula kantareller stekta i smör, bra med vitpeppar, pålägg på en smörgås med en kall öl - jag blir nästan troende !!

    /BÅ :p

  • MatAnders 5 maj 2008

    Skrivet av bernit den 4 maj 2008

    Skrivet av mama97mia den 4 maj 2008

    nu skjuter ni väl mig, men jag tycker murklor är överreklamerade. Jag har minsann gjort i ordning murklor, och enligt de senaste rönen ska svampen förvällas både en o två ggr. Tycker inte det blir så mkt smak kvar då.
    Plus att det var så besvärligt att skölja bort allt grus.
    Nej tacka vet jag kantareller. *ler*


    Gula kantareller stekta i smör, bra med vitpeppar, pålägg på en smörgås med en kall öl - jag blir nästan troende !!

    /BÅ :p


    Håller med bara salt,vitpeppar och någon nypa socker och i smör sen en liten skvätt grädde som avslutning är outstanding gillar inte när man börjar steka dom med lök.
    Men murklot är ju bara så gott synd att jag inte har några murkelställen kanske nu i vår på ett kalhygge som revs upp i fjol.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.