Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Torrjäst?

  • majamia 20 juli 2011

    Hej
    Hittade en påse torrjäst som gick ut okt 2010. Någon som tror den funkar trots allt?
    :)

  • Chillit 20 juli 2011

    enda anledningen till att vissa produkter har datum är pga det är ett måste :) men jag tror inte det funkar har dock ingen aning för har aldrig provat själv.

  • boz1965 20 juli 2011

    Det är rena lotteriet. Ibland funkar det - ibland inte. Torrjäst är såpass billigt att man inte blir särskilt mycket fattigare om man kasserar den, så jag hade nog hellre köpt ny jäst och varit säker på att den funkar.

  • boz1965 20 juli 2011

    Skrivet av Chillit den 20 jul 2011

    enda anledningen till att vissa produkter har datum är pga det är ett måste :) men jag tror inte det funkar har dock ingen aning för har aldrig provat själv.


    Jo det är sant, men man ska också tänka på att jäst är en levande organism som inte klarar sig hur länge som helst.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.