Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tråkiga sysslor/köksgöromål, tips och knep?

  • The_mama97mia 4 februari 2011

    Hej!

    Jag funderar på vad du tycker är särskilt trist i köket?
    Själv är jag verkligen inte förtjust i att skala potatis!

  • Mimgun 4 februari 2011

    Jag håller med, skala potatis är bland det tråkigaste som finns. Eller att steka raggmunkar till åtta personer en vardagskväll. Men gott blir det :)

  • The_mama97mia 4 februari 2011

    Jag brukar försöka köpa tvättad potatis, o lagar mkt med skalet på för att undvika det trista med att skala.

    Ett tips jag fick och har testat 'är till potatismos - koka med skalet på och kör i potatispressen direkt - du slipper ett moment. :)

  • littlejohn 4 februari 2011

    Allt skalande är tråkigt och all plock med disken.

  • The_mama97mia 4 februari 2011

    Haha ja disk är aldrig kul, erkänner att jag ibland stoppar in en massa grytor o bunkar i diskmaskinen...

  • Cassiopeya 4 februari 2011

    Hm jag har världens bästa gubbe som oftast sköter både disk och potatisskalning (L)

    Jag tycker nog det värsta är att skåpsluckorna blir smutsiga fort. Tycker jag torkar av dem flera gånger i veckan, diskmaskin, frys och kyl är helt klart värst. :@

  • The_mama97mia 4 februari 2011

    Jag tycker det tar emot när jag ska vispa saker, har ingen elvisp, dock en hush assistent, men tycker vispning är drygt.

  • Cassiopeya 4 februari 2011

    Skrivet av mama97mia den 4 feb 2011

    Jag tycker det tar emot när jag ska vispa saker, har ingen elvisp, dock en hush assistent, men tycker vispning är drygt.


    Ja speciellt grädde är jobbigt, känns som den aldrig blir klar! Har dubbelvisp till min assistent som tur är, supersmidigt :D Och så är det ju gubben också, han hjälper till med vispning med, förstår om folk börjar undra vad jag gör egentligen {embarrassed} ;)

  • ostanlid 4 februari 2011

    Tömma diskmaskinen är inte kul - speciellt inte när man kommer till bestickkorgen!! Den är för tråkig!!

  • matbrittan48 4 februari 2011

    Skrivet av mama97mia den 4 feb 2011

    Jag brukar försöka köpa tvättad potatis, o lagar mkt med skalet på för att undvika det trista med att skala.

    Ett tips jag fick och har testat 'är till potatismos - koka med skalet på och kör i potatispressen direkt - du slipper ett moment. :)


    Så gör jag med vitlöken, alltså lägger den direkt i vitlökspressen med skal.

  • The_mama97mia 4 februari 2011

    Ja det är smart med vitlöken!

    Haha, kul att det är fler som tycker att just bestickkorgen är trist att tömma... haha..

  • Bumbis 4 februari 2011

    Just idag var det att skala 1 kg räkor. Annars är det nog att torka av kyl, frys, fläkt, diskmaskin och allt annat som är rostfritt. Vill man ha fint får man lida .....

  • chrisq 4 februari 2011

    (Y)göra rent spisen tar alla tråkigheter

  • irrevirre 4 februari 2011

    Hacka lök! Det gör ont i ögonen:'(

  • DoctorWho 4 februari 2011

    Göra rent ugnen när potatisgratängen "svämmat över". Hatar allt gnuggande.

  • The_mama97mia 5 februari 2011

    *suck* plocka ur diskmaskinen - igen...

  • bigganv 5 februari 2011

    Torka fläkten, luckor mm fria från fett är verkligen ingen hit!

  • The_mama97mia 5 februari 2011

    och på min tio-i-topp-lista ligger även - att gå ut med sopor... Vi kör källsortering och det är typ 100 m till sophuset. Jag brukar muta barnen att gå ...

  • kari58 5 februari 2011

    Hacka lök, o plocka ren disk i skåp

  • littlejohn 5 februari 2011

    Allt som har med städning och torkning är inte roligt, bara jobbigt. Skölj, skala, hacka och vispa tillhör heller inte favoritsysselsättningen. Plocka fram grejer för tillagningen går bra, med att plocka undan är värre. Hm, det är mycket som är tråkigt så det är desto roligare när resultatet blir bra, helle hur!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.