Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tråkiga sysslor/köksgöromål, tips och knep?

  • frokenviol 5 februari 2011

    Torka av bord och diskbänk är riktigt tråkigt, och rengöra fläkten.

  • busan37 5 februari 2011

    Jag hatar att diska. Har ingen diskmaskin i min lägenhet så det blir för hand. Tråååååkligt (N)

  • Cassiopeya 6 februari 2011

    Skurade duschen igår och inser att det är nog det tråkigaste :( Sitter så mycket smuts i fogarna som är omöjligt att få bort. Men igår testade jag ett nytt skurmedel, en sprayflaska för kalkfläckar att använda i badrum och kök, märket ajax. Å jösses vad lätt det gick! Sprutade väggarna i duschen med medlet, lät det verka och skrubbade sedan lätt med en svamp. Vips så såg duschen ny ut och var skinade ren :D Äntligen!!

  • MosterNettan 6 februari 2011

    Skrivet av mama97mia den 5 feb 2011

    och på min tio-i-topp-lista ligger även - att gå ut med sopor... Vi kör källsortering och det är typ 100 m till sophuset. Jag brukar muta barnen att gå ...


    Håller med dig! Har inte ens så långt till mitt miljöhus, men det är såååå äckligt därinne.
    Har fullt sjå när jag ska gå med glas, kartonger mm som betyder att jag måste gå ända längst in och dörren smäller igen.
    Mår illa varje gång.

  • MosterNettan 6 februari 2011

    Jag tycker all städning är tråkig, men tråkigast är att frosta av frysen och göra ren fläkten och spisen.
    Ska flytta nästa helg och nu är allt skitjobbigt... :s

  • Cassiopeya 6 februari 2011

    Skrivet av MosterNettan den 6 feb 2011

    Jag tycker all städning är tråkig, men tråkigast är att frosta av frysen och göra ren fläkten och spisen.
    Ska flytta nästa helg och nu är allt skitjobbigt... :s


    Men vad härligt att komma till ett nytt ställe och få inreda och fixa :D ;)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.