Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tryck kokare

  • fnsp 12 februari 2010

    (Y) Hej ! Nu har jag haft mina Fissler tryck kokare i ca 2,5 år,
    det är bland det bästa bästa sakerna jag köpt till mitt kök.
    Spar energi. Grytor går snabbt och enkelt att göra etc..
    Är lite förvånad att folk inte använder dessa mer, helst i dessa tider då inget får ta någon tid alla. Var själ väldigt skeptisk när jag fick rådet att införskaffa en. ( Då det kändes baltigt.)
    Det ända som var viktigt vid inköp av en tryck kokare enligt de som hade erfarenheten före mig var att man skulle köpa ett dyrare märke som även har garanti på reservdelar, då kastrullerna håller i många år.
    Ha det bra!!

  • Amika 12 februari 2010

    Förlåt att jag frågar, men... Vad i hela fridens namn är baltigt?? *skrattar*

  • fnsp 12 februari 2010

    Jag minns hur de gamla tryck kokarna var. Exp.. Tryckta man på någon knapp ovan på locket , hände följande att man fick torka köttkorv med potatis i hela köket. Det var även väldigt besvärligt att få upp locket etc.. Såna incidenter mins jag från när man var liten.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.