Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tupperware

  • Ingan 22 oktober 2008

    Det är så kul som f.d. försäljare att se att det finns ett sug efter partyn och det kan inte vara svårare än att gå in på nätet och få ett nationelltnr så kan det förmedlas vidare.Personligen tror jag att det är alldeles för få säljare,det motsvarar inte efterfrågan.
    Det kan bero på att det är mycket "bakom kulisserna jobb" med att vara försäljare.

  • lenajeanette 22 oktober 2008

    Jag bara ÄLSKSAR tupperware, tycker att det nästan alltid håller vad det lovar. Ska ha ett party på söndag.:D

  • zudette 21 mars 2009

    ¨Är det nån som har erfarenhet av Tupperwares degunderlag/bakbord och kavel!???? Bra eller dåligt?

  • ros 21 mars 2009

    :)Jag har köpt deras olika burkar mm under flera år.
    Jag är väldigt nöjd med burkar som det går att frysa in i.
    :)Multikannan har varit med på många semestrar och utflykter och den lilla kannan för ca 3 dl mjölk.
    :)En rund glassform har jag använt flitigt till egengjort parfait och glass.
    Men jag köpte en stor bunke med lock för brödbak för massa år sedan. Den har jag inte använt många gånger. Jag tror att när degen vär färdigjäst så skulle locket öppna sig.
    Men det finns många praktiska grejer.(Y)

  • lillawe 21 mars 2009

    :(oj, vad jag vll förnya mitt förråd i tupperwere, ser jag!:D

  • bjuranna 21 mars 2009

    Den vertikala grönsaksskalaren vill jag varmt rekommendera!

  • lillawe 21 mars 2009

    (

    Skrivet av zudette den 21 mar 2009

    ¨Är det nån som har erfarenhet av Tupperwares degunderlag/bakbord och kavel!???? Bra eller dåligt?

    (Y)Är mycket nöjd med både kavel och underlag!! Har haft det i flera år!:D

  • maithab 21 mars 2009

    Till er som bakar eget bröd kan jag varmt rekommendera brödboxen. Toastsmart tror jag den heter. Den "andas" så att brödet håller sig frächt länge och man slipper plastpåsar runt brödet.

  • MammaLena 21 mars 2009

    Här kommer en länk till Tupperwares hemsida
    http://www.tupperware.dk/Sweden/

    Har deras blåa bakduk och är nöjd med den.
    Burkar finns i mängder,de flesta från 1980-90-talet då jag "sprang"
    på mängder av partyn i Västerås. Idag går jag inte alls på partyn längre.

  • JoCeAn 21 mars 2009

    Tycker burkarna med ventiler är superbra. Mina morötter håller sig månadsvis i kylen. Salladsburken är också suverän. Isbergsalladen är fräsch efter en månad och faktiskt blir den krispigare, mindre besk och jättegod i burken.

    Knivslipen och lökhackaren förstås.....

    Sedan använder jag en röd bytta med lock som jag kokar ris i micron. Också bra men där går det kanske bra med en annan burk med - vet inte.

  • zudette 21 mars 2009

    Skrivet av lillawe den 21 mar 2009

    (
    Skrivet av zudette den 21 mar 2009

    ¨Är det nån som har erfarenhet av Tupperwares degunderlag/bakbord och kavel!???? Bra eller dåligt?

    (Y)Är mycket nöjd med både kavel och underlag!! Har haft det i flera år!:D


    Tack! Bra att veta! Funderar på att köpa främst degunderlaget men ville kolla lite! funderar även på ostkupan som också verkar bra! - hoppas på att kunna reducera antalet plastpåsar i kylen!

  • VeraH 21 mars 2009

    Skrivet av lena43 den 18 jan 2008

    Jag tycker deras saker är superbra. T.ex. den lilla ostkupan. Osten håller sig hur länge som helst, och är alltid lika estetisk att ta fram.


    Jag är superbesviken på ostkupan för osten möglar i den på kort tid, trots att jag låter locket ligga kvar i kylskåpet när jag tar ut osten...

    Annars tycker jag Tupperware är bra!

  • Annras 22 mars 2009

    Jag har också Tupperwares blå bakunderlag. Toppen, tycker jag! (Y)

  • 2mammamu 22 mars 2009

    POTATIS SKALAREN!!!!!!!!

    Den är kanonbra vass och härlig att skala med
    den är också ganska prisvärd, inte så dyr.

    Lycka till

  • Petriz1 22 mars 2009

    Har sålt TW och tycker att det är dyra produkter men det finns en del guldklimpar!!!
    Jag var ett stort fan av lergrytan när den var modern, men hur kul var den att använda....blötlägga, ställa i kall ugn och sen diska eländet....
    TW har en produkt som heter Ultra plus, jag använder min hur mycket som helst, lätt att använda till "Allt-i-ett-grytor/gratänger" i ugnen och micron, superlätt att diska.

  • Petriz1 22 mars 2009

    Har sålt TW och tycker att det är dyra produkter men det finns en del guldklimpar!!!
    Jag var ett stort fan av lergrytan när den var modern, men hur kul var den att använda....blötlägga, ställa i kall ugn och sen diska eländet....
    TW har en produkt som heter Ultra plus, jag använder min hur mycket som helst, lätt att använda till "Allt-i-ett-grytor/gratänger" i ugnen och micron, superlätt att diska.

  • millan121212 22 mars 2009

    :@ klart att allt finns billigare.. men ni som fäller såna kommentarer uppskattar uppenbarligen inte kvalite..
    Jag tycker tupperware är super bra saker men dyrt ja det kan jag hålla med om men man får vad man betalar för.
    Mitt tips: köp vinöppnare, konservöppnare, och min favorit glass skopan.. om du tröttnat på burkar..

  • zudette 22 mars 2009

    Skrivet av Verah den 21 mar 2009

    Skrivet av lena43 den 18 jan 2008

    Jag tycker deras saker är superbra. T.ex. den lilla ostkupan. Osten håller sig hur länge som helst, och är alltid lika estetisk att ta fram.


    Jag är superbesviken på ostkupan för osten möglar i den på kort tid, trots att jag låter locket ligga kvar i kylskåpet när jag tar ut osten...

    Annars tycker jag Tupperware är bra!


    Vilken ostkupa har du? Köpte själv en när det begav sig nån gång på 90-talet! En kupa som inte funkade alls trots som du säger, att man hade kvar locket i kylen! Jag hade en mindre variant som idag blivit en superb smörlåda - perfekt för ett paket smör och man slipper gryllet med kladdigt papper efter ett tag! Den som de nu lanserar som ostkupa verkar ha nån typ av ventilation och jag tänker att den kanske funkar????

  • Rosageisha 22 mars 2009

    Skrivet av Lilljeppe den 19 jan 2008

    Skrivet av evaldo den 18 jan 2008

    Jag tycker att Tuppeware är överreklamerat . De är onödigt dyra för att vara bara plastföremål.
    Ungeföär som Volvo, det är namnet som kostar.(N)


    Något som du nog har missat är att Tupperware är gjort i giftfriplast och är lite dyrare att framställa än andra burkar som du kanske köper på Ica. Jag betalar hellre lite extra och sparar på miljön de gånger jag kan. Pga att det är giftfritt så blir de lätt färgade av tex köttfärssås, ett enkelt sätt att få bort färger är skölj med kallt vatten så går färgen bort. Varmt vatten gör att färgen sätter sig hårdare i plasten.

    Jag tycker inte giftfritt är onödigt att lägga lite extra pengar på.(Y)
    Lena

    Hejsan!
    Att nämna plast och miljö i samma mening är nästan skrattretande. Plast är tillverkat av fossila bränslen (olja) och det är och förblir en stor miljöbov! (N)Därför använder jag glasburkar istället, de får vi ju hem gratis var gång vi handlar sylt mm (Y)(köper inte gärna sylt o likn.i plastburkar längre)

    Hoppas fler följer mitt exempel.
    Kattis

  • idahlgren 22 mars 2009

    En grej som jag har köpt för flera år sedan är glasskopan, den är bara helt fantastisk. Den går att använda i alla glassar och den är fortfarande som ny. T o m barnen kan med lätthet använda den.
    Den är värd sitt pris.(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.