Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tupperware

  • crollan 23 mars 2009

    Jag undviker Tupperwarepartyn. Varför köpa en massa prylar som man aldtig använder?

  • dystraior 23 mars 2009

    Mamma som har problem med händerna och inte har så mycket raft har köpt både konservöppnare och vinöppnaren och båda är ergonomiskt vänliga! Så de kan jag rekommendera varmt, har själv burköppnaren och den är helt underbar! Jag filurar på bakunderlägget, men det får vänta, just nu har jag inte råd. :(

  • anmawa 24 mars 2009

    Jag tycker också att det känns lite onödigt dyrt. Min favorit är faktiskt potatisskalaren. Konstigt nog försvinner även matlådor från Tupperware det hjälper liksom inte att de är dyrare. Nu har jag köpt billiga burkar på marknad som matlådor. Nästa gång ska jag spana in vitlökspressen.

  • Gnurf 24 mars 2009

    Vad kostar såna däringa Tupperwareprodukter då!?? :o

  • Lotten_J 24 mars 2009

    Man hittar priser från vettiga till helt sanslösa priser....men visst tusan är det kvalitet på grejjorna....har några guldkorn därifrån som är jättebra. En sk salladsskål där salladen håller sig i "evigheter" samt några förvaringsburkar o andra småprylar


    Skrivet av Gnurf den 24 mar 2009

    Vad kostar såna däringa Tupperwareprodukter då!?? :o

  • mooseella 30 april 2009

    Skrivet av Maper den 18 jan 2008

    Jag tycker också att det är onödigt dyrt. Den bästa sak jag köpt är spritsen med många tillbehör. Eftersom min stora passion är att baka tårtor har jag haft stor nytta av den.:)


    Spritsen är även toppen till köttbullesmet. Bara att klämma ut lagom stora köttbullar med. Använd den största spritsen.

  • Roskerstin 30 april 2009

    Jaa, nog kan det verka dyrt alltid, men jag som är 40-talist och var med om Tupperwarepartyn på 60-70-talet och då köpte att stort antal olika byttor. Jag har faktiskt kvar de flesta och de håller fortfarande måttet om man säger så. Dessutom behåller innehållet sin fräschör, även om det är fuktigt som det är här på vårt sommarställe. Mestadels av burkarna jag har är förvaringburkar för mjöl, socker , kakor mm. Så om man betänker att jag har haft dessa i c:a 30 år, då kan jag med gott hjärta rekommendera Tupperware och inte tycka att det är dyrt med tanke på hållbarheten.

  • skinrun 30 april 2009

    Skrivet av Svesse60 den 18 jan 2008

    Skrivet av Lilljeppe den 18 jan 2008

    En burk som det är knivar i som man vrider på locket så knivarna snurrar runt. Som en mini matberedare fast enklare att diska. Hacka lök mm är underbart med den. Shakern är en super grej den med, fast den har du nog redan:p


    Jag håller med Lilljeppe ang, mini matberedaren. Har en sån, så nu klarar även min man av att hacka löken SMÅTT! (Y)


    Japp, har också en, toppenbra!(Y)
    Fast nu har jag upptäckt den färdighackade löken i frysdisken o blivit ännu latare, men huj så fort det går att laga mat...
    Jag är dessutom väldigt väldigt känslig mot löken o får fruktansvärt ont o tårarna sprutar, ohyggligt, min man är inte alls lika känslig så ...

  • lotta56 6 januari 2010

    Skrivet av lillawe den 21 mar 2009

    :(oj, vad jag vll förnya mitt förråd i tupperwere, ser jag!:D

    Jag kommer gärna och visar upp Tupperware.... jag bor i Helsingborg.
    Hör av er :)

  • Gnurf 6 januari 2010

    Kul...då ses Vi till veckan då...:p

    Skrivet av lotta56 den 6 jan 2010

    Skrivet av lillawe den 21 mar 2009

    :(oj, vad jag vll förnya mitt förråd i tupperwere, ser jag!:D

    Jag kommer gärna och visar upp Tupperware.... jag bor i Helsingborg.
    Hör av er :)

  • ca73 7 januari 2010

    Jag tycker att multikannorna är jättebra, speciellt den lilla till mjölk till kaffet. Potisskalaren (den vertikala) är helt suverän. Spritsen är också bra, bra att det går att diska påsen i maskin. Har flera burkar som jag är helnöjd med tex en stor fyrkantig med vipp-lock som jag har mjöl i, kommer inte ihåg vad den heter. Bakunderlaget däremot gillar jag inte, har bara använt det några gånger. Krångligt att behöva lägga nåt under så att det ska ligga still.

  • jimboz 7 januari 2010

    Är inte Tupperware mer lite som en folkrörelse...Ungarnas Morsa köpte ihjäl sig på 90 talet...Man går hem och fikar lite hos varandra sedan snackar man plast i 2 timmar..Av allt som hon köpte så fick jag med en plastbytta med cerise färgat lock efter vi skildes åt..Man trycker i mitten så luften åker ut..Nån som vill köpa..Jag kan lägga upp den på Tradera :p

  • zudette 8 januari 2010

    Skrivet av jimboz den 7 jan 2010

    Är inte Tupperware mer lite som en folkrörelse...Ungarnas Morsa köpte ihjäl sig på 90 talet...Man går hem och fikar lite hos varandra sedan snackar man plast i 2 timmar..Av allt som hon köpte så fick jag med en plastbytta med cerise färgat lock efter vi skildes åt..Man trycker i mitten så luften åker ut..Nån som vill köpa..Jag kan lägga upp den på Tradera :p


    Gör det! Jag har för mig att dessa lock (stjärnlock) är borta från sortimentet men alltid saknad och efterfrågad! Tror du skulle kunna få en slant för burken , faktiskt!

  • Carola34 19 januari 2010

    jag säljer tupperware och jag är så glad över lökhackaren den nya med dragsnöre som gör att även den som har svaga handleder kan ha den :)
    om det är något ni undrar över eller vill köpa så hör av er till

    [email protected] så kan jag vidarebefodra till dem som säljer där ni bor eller så kan jag ju naturligtvis skicka :)

    en sak till som går varm här är 5l ultra plus grytan , vi äter gryta 1ggr/ vecka
    gör även soppa i den

  • lena4 25 april 2010

    Va på ett party för ett par veckor sen.Har inte varit på minst tio år dessförinnan. Köpte konservöppnaren. Den va helt fantastisk, lätt att använda och inte en vass kant.
    Sen hade jag själv ett party i tisdags.

  • jimboz 25 april 2010

    Denna menade jag fast inte gult utan Cerise

    http://www.brandchannel.com/images/FeaturesProfile/profile_img1_tupperware.gif

  • Roskerstin 25 april 2010

    Va ska du ha för den Jimboz, är intresserad? Har en med rött lock som jag använder på landet, helt suverän släpper inte in NÅGON luft eller fukt så vi kan äta krispiga kakor.

  • lena4 26 april 2010

    Skrivet av jimboz den 25 apr 2010

    Denna menade jag fast inte gult utan Cerise

    http://www.brandchannel.com/images/FeaturesProfile/profile_img1_tupperware.gif


    Dom är jättebra. Har tre stycken själv.
    Tupperwere har slutat med stjärnlocken, tyvärr.

  • jimboz 26 april 2010

    Jag använder den till mina inläggningar..typ Koreansk Kimchi så den är lite missfärgad ,.haft den i 15 år eller vad det är..........

  • NillaPilla73 11 december 2011

    Hej
    Uppvuxen med en mor som älskade sina Tupperware produkter. Själv tyckte jag de var onödigt dyra tills jag själv började använda dem. Köper nu hellre EN TW produkt som kostar lite mer men håller, än billigt skräp på IKEA.
    Sedan tycker jag det är ett extra plus att de tillverkas i Europa och med hårda miljökrav. {curl-lip}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.