Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

ungsomelett

  • DevourMe 16 juni 2008

    Hejsan,
    jag ätnkte göra en ungomelett idag och jag undrar om man tar i lite bakpulver sväller den upp något då?
    och måste smeten typ jäsa lite innan så att bakpulvret har någon verkan?
    eler ska man köra på jäst istället?

    tänkte också fråga om man kan göra samma sak med en omelett i stekpannan om man tar i lite bakpulver å låter smeten jäsa lite innan eller ej om omeletten blir större då?:p

  • dystraior 16 juni 2008

    Min mamma brukar göra en vanlig omelettsmet bara och köra in i ugnen. Den brukar bli väldigt luftig och fin. Så vet inte om bakpulvret gör något... Jag rekommenderar utan.(H)

  • zonale 16 juni 2008

    Jag avråder nog också från jäst eller bakpulver i smeten. Ett bra recept är det viktigaste. En del omeletter kan bli lite vattniga. Borde finnas bra recept här i klubben.:)

  • barnbarn 16 juni 2008

    Nej ingen jäst eller bakpulver till omett.Men koka upp mjölken först och låt svalna.På så sett
    blir inte omeletten så vattnig.
    :D:D

  • The_mama97mia 16 juni 2008

    Och absolut inga UNGAR i omeletten, *ler*

  • dystraior 16 juni 2008

    Skrivet av mama97mia den 16 jun 2008

    Och absolut inga UNGAR i omeletten, *ler*


    Nej, tror inte det skulle bli så gott, släng i lite skinka istället ;)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.