Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Urustning i köket

  • Kockis88 13 januari 2008

    Den här tråden handlar om vad ni inte klarar er utan då ni lagar mat hemma.:)

  • Hjotrongull 13 januari 2008

    Vitlökspressen använder vi ofta här hemma....bra knivar är ju A och O för att det ska funka när man lagar mat....svårt att välja....gillar ju även matberedaren....hmmm:)

  • Amber 13 januari 2008

    Vassa knivar & stekspaden....det är ngt av de bestick vi använder ofta samt soda streamen för en god dryck (Y)

  • Okänd 13 januari 2008

    Bra knivar är ett måste.(Y)

  • ikah 13 januari 2008

    Skalkniv, visp, durkslag används nästan dagligen hemma hos oss.:)
    Sen har vi ju kastruller och stekpannan som man inte klarar sig utan.:D

  • Gunn57 13 januari 2008

    Bra knivar,vitlökspressen durkslag(Y)(Y)

  • anluk 13 januari 2008

    Bra knivar, matberedare

  • SaraW 13 januari 2008

    Bra kniv, traktörpanna med teflon, ballongvisp, potatisskalare och degskrapa.

  • ikah 13 januari 2008

    Skrivet av Kockis88 den 13 jan 2008

    Den här tråden handlar om vad ni inte klarar er utan då ni lagar mat hemma.:)


    Och själv då? Vad klarar du dej inte utan?:)

  • evaldo 13 januari 2008

    Bra knivar och bra pannor att steka i likaså bra kastruller i olika storlekar.
    Sen behövs vispar, slevar och diverse andra tillbehör som mixer, matberedare och lite annat.

  • biggan1 13 januari 2008

    Naturligtvis bra knivar, skärbräde, träslevar, stekspade, kastruller.

  • 13 januari 2008

    kastruller, vispar, mått, knivar, stekpannor, stekspade, ugnsformar, potatisskalare

  • Juicey 13 januari 2008

    Jag tycker att stekspaden är överskattad och använder den i princip bara vid pannkaksbak. För mig är det stekpincett som gäller! (Y)

  • lennali 13 januari 2008

    Skärbräda, bra kniv, kastrull, stekpanna, ungsform, slev, stekspade och visp, med dessa saker klarar jag mig rätt så bra i köket

  • lenajeanette 13 januari 2008

    En sak jag använder dagligen är en burk från tupperware, servofix tror jag den heter, en burk med en insats där man har i potatisen, pastan eller riset så håller det värmen länge.
    Helt suverän.

    Min mat beredare, elvisp är andra grejer jag använder ofta.

    Lenajeanette

  • hansdotter 13 januari 2008

    En flavour shaker, en gjutjärnstekpanna, gjutjärnsgryta, vattenkokaren (det är bättre för miljön och det går fortare att koka upp vattnet till potatis, pasta m.m.) , wasser max, matberedaren och kitchen aid. Sen måste det ju finnas bra ballongvispar (annars kan jag inte göra bearnaisesås=)) å bra redskap. Fina uppläggningsfat och vackra formar kan rädda en enkel vardagsmiddag till att kännas mycket festligare.

    Stora arbetsytor. I vår tidigare lägenhet så var det katastrofalt liten arbetsyta i köket. Det kändes"omständigt"att baka m.m. när det inte fanns avlastningsytor för plåtar på jäsning m.m. I det nya köket är arbetsytor prioriterade =) Förr kunde vi inte ens vara två stycken i köket samtidigt, nu kan hela familjen hjälpas åt (två vuxna, två barn).

    Inspirerande kokböcker har en egen hylla.

    Å så diskmaskinen- jag är ingen vän av att diska :D

  • MrsC 13 januari 2008

    Min gjutjärnsgryta...min vassa kockkniv.

  • anluk 13 januari 2008

    Kom på nr 1 i köket men den använder man efter man lagat maten: DISKMASKINEN!!!! Skulle bli galen om den gick sönder.

  • MrsC 13 januari 2008

    Skrivet av anluk den 13 jan 2008

    Kom på nr 1 i köket men den använder man efter man lagat maten: DISKMASKINEN!!!! Skulle bli galen om den gick sönder.


    Jag har en "manuell" diskmaskin :D
    Han går adrig sönder ;-) (Y)
    Fast det gäller att "serva" diskmaskinen allt som oftast (H):p

  • evaldo 13 januari 2008

    Skrivet av mrsc51 den 13 jan 2008

    Skrivet av anluk den 13 jan 2008

    Kom på nr 1 i köket men den använder man efter man lagat maten: DISKMASKINEN!!!! Skulle bli galen om den gick sönder.


    Jag har en "manuell" diskmaskin :D
    Han går adrig sönder ;-) (Y)
    Fast det gäller att "serva" diskmaskinen allt som oftast (H):p

    MIn manuella maskin strejkade ofta så jag köpte diskmaskin till slut.
    Ha Ha.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.