Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Urustning i köket

  • irrevirre 14 januari 2008

    Stor vass kniv och slip till den, kitchen aid och slickepott:-)

  • MammaModesty 14 januari 2008

    mixerstav och mixer burken (gör all barnmat i den, kniv och visp.... hmm... är igentligen mycket jag måste ha.. men dessa är ett absolut måste.... :p

  • C_Ice 14 januari 2008

    Viktigaste är nog bra knivar, diskmaskin, även bra djupa skålar är bra att ha!

  • Jessika 14 januari 2008

    Nr 1 Spisen och vattenkran. Bra knivar, kastrull, stekpanna, wokpanna, stekpincett, stekspade, dl/msk/tsk måtten.

  • Eric Josefsson 14 januari 2008

    Bra knivar kan jag inte leva utan, (L) får panik när man ska hjälpa till hos någon som har slöa knivar, även dåliga knivar kan vara vassa så det fungerar ju det också, ägaren får dock skylla sig själv som får slipa ofta. :p
    Bra stekpannor, har från att varit gjutjärnsfantast gått över till att föredra dyrare "non-stick", enda nackdelen är livslängden.

    Grytor har jag inte så stora krav på, bara de är plana i botten och inte har en sån där yta så ljudet skär sig när man skrapar emot med metall. :'(

    Sen beror det ju på vad man ska laga, steka kött så behöver jag en stadig grilltång, pincetter fungerar inte och stekspade är inte rätt känsla i, den får däremot användas till hamburgare.
    Pasta = pastaslev
    Grytor = Slev
    Skålar osv. är väl inget konstigt.
    Kryddor, så mycket som möjligt, men viktigast är salt, peppar, tabasco.

  • Kockis88 14 januari 2008

    Det jag inte klarar mig utan är vassa knivar, flavor shaker, digital termometer, digitalvåg , och lite goda oljor:p

  • Kockis88 14 januari 2008

    sedan får man inte glömma bra stekpannor och mixerstaven

  • ThomasP 14 januari 2008

    Gjutjärns pannorna och dito gryta vassa knivar (men det finns väl bara vassa knivar)ingen diskar väl de i diskmaskinen???

  • MrsC 14 januari 2008

    Skrivet av evaldo den 13 jan 2008

    Skrivet av mrsc51 den 13 jan 2008

    Skrivet av anluk den 13 jan 2008

    Kom på nr 1 i köket men den använder man efter man lagat maten: DISKMASKINEN!!!! Skulle bli galen om den gick sönder.


    Jag har en "manuell" diskmaskin :D
    Han går adrig sönder ;-) (Y)
    Fast det gäller att "serva" diskmaskinen allt som oftast (H):p

    MIn manuella maskin strejkade ofta så jag köpte diskmaskin till slut.
    Ha Ha.


    Då har jag haft tur med min manuella diskmaskin, samma sedan 1977...(Y)

  • Lena 14 januari 2008

    vassa knivar diskamaskinen och självkart bra kastruller och gjutjärns pannor m.m...

  • monac 24 januari 2008

    Skrivet av lenajeanette den 13 jan 2008

    En sak jag använder dagligen är en burk från tupperware, servofix tror jag den heter, en burk med en insats där man har i potatisen, pastan eller riset så håller det värmen länge.
    Helt suverän.

    Min mat beredare, elvisp är andra grejer jag använder ofta.

    Lenajeanette

    ja,det är en bra "burk", (god middag i går tack tack!)

  • MatAnders 24 januari 2008

    Börjar mer och mer använda min tryck kokare helt suverän....

  • enAnnan 24 januari 2008

    Oj vad svårt. Behöver det mesta i skåpen ju :)
    men okej:

    gjutjärnsgrytor, traktörpanna, potatisskalare, stek-pincett och bra knivar

    gärna oxå:
    durkslag, matberedaren, rivjärn (till parmesan o muskot) och plåtarna

  • kaffesked 24 januari 2008

    Älskar min skärmaskin, perfekt för att få jämna skivor att kött som köpts i bit eller om det ska lagas Yakiniku för att få de där lövtunna skivorna av entrecôte.
    Fick en liten idé om att det kanske gick att strimla vitkålen till pizzasalladen, precis provat - det gick helt perfekt! Slapp stå med med osthyveln, det är lite jobbigt när ett helt kålhuvud ska rivas..

  • evaldo 24 januari 2008

    Vassa knivar i olika storlekar är A och O i köket, samt lite större grytor, vilket jag saknar, måste inhandla en.
    Dessutom ska det vara bra pannor och kastruller.
    Det är inte helt fel med ett brynstål till knivarna.

  • Langhol 24 januari 2008

    Vassa knivar är mycket viktigt och att de ligger bra i handen.
    Från Tupperware - Micropluskanna, lökhackaren och shaker.
    Stekpanna och gryta i gjutjärn.
    Matberedaren och elvispen.
    Sist men inte minst diskmaskinen!:D

  • Amika 24 januari 2008

    Riktigt vassa knivar. Gryta eller stekpanna. En god olja och dadel balsamico...

  • monac 24 januari 2008

    :)

  • celice 24 januari 2008

    :)Helt klart bra och vassa knivar, sedan kastruller i olika storlekar, stekpanna. Något jag inte klarar mig utan är min assistent, den är ett måste när jag bakar, vilket jag gör flera gånger i veckan(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.