Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

vad är det för skillnad på.....

  • majamia 21 februari 2009

    worcestersås och HP-sås? :)

  • Okänd 21 februari 2009

    Köp en flaska av varje, provsmaka så får du svaret!

  • majamia 21 februari 2009

    Skrivet av jan-gunnar-j den 21 feb 2009

    Köp en flaska av varje, provsmaka så får du svaret!


    Har bara hp sås hemma och behöver egentligen den andra nu så här är kanske någon som vet skillnaden, det kanske kvittar?

  • Okänd 21 februari 2009

    Oki-Doki!
    Det går inte att ersätta den ena med den andra, eller vice versa.
    I HP finns det bl.a. dadlar och majsstärkelse vilket gör den tjock.
    Worcestersås är en tunn sås som innehåller bl.a. ansjovis och det är väl där man får sätta gränsen för smakerna.
    Har du testat ett par droppar Worcestersås mellan strömmingsflundror?
    Om inte gör det!

  • kockrock 23 februari 2009

    Worcenstershiresås är en tunnflytande stark kryddsås. Dvs används vanligen som smaksättare i mat. En vanlig umami i de europeiska köken.

    HP är en pikant och något sötsur sås. Används till/på mat. En klassiker till pytt i panna med stekt ägg.

    Spice it up!

  • MatAnders 23 februari 2009

    Jag berukar piffa upp mina vita bönor med någon matsked hp. Den e jättegod till bacon o ägg.

  • bankiren 13 november 2009

    :( Hej Ska ha worcestersås
    till cole slaw men den var slut, några tips på vad jag kan ta istället ???

    Skrivet av MatAnders den 23 feb 2009

    Jag berukar piffa upp mina vita bönor med någon matsked hp. Den e jättegod till bacon o ägg.

  • pistrix 14 november 2009

    worcestersås är gott i kryddsmör! hp är en höjdare till pyttipanna eller biff rydberg

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.