Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad är det gentligen i ost!!!??

  • 3 december 2004

    har fått höra av en vän till mig att i ost är det ämne från kalvens mage i.Inte så gott för mig som är vegetarian.Nån som vet????

  • 6 december 2004

    Det är riktigt att man ibland tar ostlöpe från kalvmagen.Det är det vanliga (gamla) sättet att göra ost, om man inte menat "hytteost" eller liknande, som man gör genom att bara låta mjölk surna i en bunke, som man sedan kramar ur. Men om vi talar om vanlig hårdost, så är det ostlöpe i. Men jag har en kompis som är vegetarian. Han påstår att numer tillverkar man även vegetarisk ostlöpe.jag vet inte hur det går till, men det påstår han i alla fall.....Fråga osthandlaren ! Han vet säkert vilken ost, som är gjord med ostlöe från kalv, och vad som är gjort på annat sätt.Men at det är mjölk i är nog väldigt svårt att komma ifrån förståss.Men där är väl vegetarianer lite olika om jag förstått det rätt.....?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.