Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad är detta???

  • Lotten_J 9 april 2009

    Kan någon tala om för mig thick´n chunky salsa är......:o Detta är som ingrediens i den kycklingpaj jag ska göra i kväll....

  • popik 9 april 2009

    Det är en tomatsalsa och den står i hyllan bland tacosåsen.

  • Lotten_J 9 april 2009

    Ok men vad är skillnad mot tacosåsen då? Kan det bli gott med en kycklingpaj med denna salsa månne?

    Skrivet av popik den 9 apr 2009

    Det är en tomatsalsa och den står i hyllan bland tacosåsen.

  • popik 9 april 2009

    Salsan har lite tjockare konsistens med lite grövre bitar i, det blir säkert gott.

  • Lotten_J 9 april 2009

    Kan man månne anv chilisås istället ??? eller skiljer det mkt på smaken?? Herregud vad jag kände mig handikappad i köket idag...ha ha....

  • anluk 9 april 2009

    Det skiljer sig en hel del mellan chilisås och chunky salsa men kan säkert bli gott även med chilisås. Men personligen hade jag nog valt salsan om det står så i receptet...

  • Gnurf 9 april 2009

    Ähhh...gör din egen thick´n´chunky salsa...blanda chilisås, krossade tomater, örtkryddor, hackad rödlök, hackad paprika, vitlök, lite honung...det blir nog både tjockt och klimpigt...:p

  • Lotten_J 9 april 2009

    Kanske skulle testa att göra egen salsa...gjorde ju faktiskt egen guacamole ( stavas det så) och den blev så himla god....Så nu blir det till att lura sambons äldste son igen...han som vägrar äta kyckling o är tvärsäker på att han känner skillnad på fläskfilén o kycklingen ( såklart gör man det) ...ha ha jag har lurat honom i ett års tid nu med att äta kyckling som han hatar och han har hämtat mer varje gång vi ätit kyckling ...då i tron att det är världens godaste fläskfile.....Ha ha sonen är 17 år.....:p:p


    Skrivet av Gnurf den 9 apr 2009

    Ähhh...gör din egen thick´n´chunky salsa...blanda chilisås, krossade tomater, örtkryddor, hackad rödlök, hackad paprika, vitlök, lite honung...det blir nog både tjockt och klimpigt...:p

  • Gnurf 9 april 2009

    Jag tror korrekt stavning ska vara gua-caca-macoca-mole-lole faktiskt. En gammal guayansk specialitet ursprungligen...det var gua-caca-macoca-mole-lole-indianerna som kom på idén att blanda avocado med diverse kryddor...(Y) Jasså...du luras med maten du...:o

    http://www.wikipedia.se/sanningenomguacamole/gua-caca-macoca-mole-lole-inianerna

  • Lotten_J 9 april 2009

    Japp....allt för att bevisa att det är svammel från grabbens sida....Du har väl hört talas om kvinnans list :p(L) Intressant detta om varifrån viss mat kommer....men den stavningen tror jag inte att jag ger mig på....Var lat idag så jag har köpt salsan ..... blir en spännande kombination detta....


    Skrivet av Gnurf den 9 apr 2009

    Jag tror korrekt stavning ska vara gua-caca-macoca-mole-lole faktiskt. En gammal guayansk specialitet ursprungligen...det var gua-caca-macoca-mole-lole-indianerna som kom på idén att blanda avocado med diverse kryddor...(Y) Jasså...du luras med maten du...:o

    http://www.wikipedia.se/sanningenomguacamole/gua-caca-macoca-mole-lole-inianerna

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.