Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad är godast med krusbär?

  • 123Linnea 3 augusti 2009

    Jag vet inte vad jag ska göra med mina mogna krusbär. Vad är egentligen godast att göra med dessa bär? Har ni tips? Helst inte bakverk...

  • The_mama97mia 3 augusti 2009

    Jag skulle göra marmelad eller sylt! Har inga egna recept på det, men tror det finns massor att söka.

  • anluk 3 augusti 2009

    Krusbärskräm tycker jag är gott.

  • The_mama97mia 3 augusti 2009

    Skrivet av anluk den 3 aug 2009

    Krusbärskräm tycker jag är gott.


    Oj jaaaaaaa.... gud så gott. Frys in o ta upp sen o gör kräm i vinter....
    Det ska vara gräddmjölk till....

  • Erajscha 3 augusti 2009

    Krusbärskräm eller chutney är det bästa tycker jag :-)

  • 123Linnea 3 augusti 2009

    Javisst, jag kan ju faktiskt frysa dem och bestämma mig sen!

  • AnneNi 3 augusti 2009

    Min mamma brukade göra krusbärskräm av våra bär, alltid lika uppskattat! Ser att fler har skrivit det, men det är nog det enda och bästa jag smakat av krusbär. Gott med mjölk till... ummm!

  • thewildone 4 augusti 2009

    Gör en glace det håller länge och är gött som fan

  • erklock 4 augusti 2009

    Blanda krusbären med svarta eller röda vinbär å kör dem i Saftmajan de bli garanterat go saft

  • sikaal 4 augusti 2009

    Rårörd saft blir oerhört gott! (Y) Det går utmärkt att frysa bären och göra saft eller annat när man får tid. :D Kom ihåg att det är svårt att "snoppa" frysta bär. :o Gjorde krusbärssmulpaj igår = jättegott. Sylt eller marmelad med syltsocker är ocså gott, men tyvärr måste man ju "snoppa" både till paj och sylt/marmelad (N)

  • 4 augusti 2009

    krusbärssylt som lägges på våfflor med grädde till muuummss!!!:D

  • Roggan 4 augusti 2009

    Har inte testat, men sorbet skulle nog funka... Man kan ju blanda upp det med annat också t ex jordgubbar.

  • Mithera 4 augusti 2009

    Min man gjorde krusbärssaft med mynta för några år sedan. Grymt god! Tror att det var Allt om Mat som hade receptet...

  • Lennart_58 5 augusti 2009

    Gör din egen krusbärslikör. Ta en flaska sprit, valfri, o en lika stor tom flaska. Sätt en tratt i den tomma flaskan, lägg ett fint durkslag i tratten, lägg ett krusbär i tratten, häll försiktigt över spriten. När allt är silat, klart. Vill du ha lite starkare smak av krusbär på likören, pröva att försiktigt dela på bäret före spritens påhällande. OBS: Inget för nykterister. Lennart.

  • hawksnest 6 augusti 2009

    Krusbärskräm, kompott eller varför inte en lite lösare krusbärssoppa är jättegott med grädde, mjölk samt lite kanel.

  • Alvjonia 6 augusti 2009

    Jag blandade krusbär, socker och lite vatten som fick koka en stund. Sen hällde jag på en klick av den varma röran på vaniljglass. Jättegott!
    Kräm och marmelad av krusbär är ju också smaskigt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.