Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad är knaperstek baconet

  • hp 12 januari 2008

    Hej, jag kommer från Schweiz och talar bara lite svenska.
    Jag skulle vilja veta vad betyder knaperstek baconet och vad är tärnad. Jag hoppas ni kan hjälpa mig.
    Hälsningar från Schweiz
    Hanspeter

  • Okänd 12 januari 2008

    Knaperstekt bacon menas att du steker baconet hårt.Tärnat är bitar istället för skivor.

  • monac 12 januari 2008

    tror det finns en smalare "light" variant på bacon som just heter "baconett"....oxå!

  • Okänd 12 januari 2008

    Ja det stämmer nog.Måste kolla nästa gång jag handlar.

  • 12 januari 2008

    Skrivet av monacamilla den 12 jan 2008

    tror det finns en smalare "light" variant på bacon som just heter "baconett"....oxå!


    har oxå för mig det, är det inte tulip som har det?

  • hp 12 januari 2008

    Tack för svaret, jag ska steka baconet bitar svart :)
    Hanspeter

  • Lilljeppe 12 januari 2008

    Skrivet av hp den 12 jan 2008

    Tack för svaret, jag ska steka baconet bitar svart :)
    Hanspeter


    Inte svart. Stek länge och rör om så det inte blir svart. De ska vara lite hårda kan man säga(Y)

  • Okänd 12 januari 2008

    :D

    Skrivet av Lilljeppe den 12 jan 2008

    Skrivet av hp den 12 jan 2008

    Tack för svaret, jag ska steka baconet bitar svart :)
    Hanspeter


    Inte svart. Stek länge och rör om så det inte blir svart. De ska vara lite hårda kan man säga(Y)

    Nej svart bacon smakar nog inge vidare

  • hp 12 januari 2008

    Jag förstår ni jag ska sluta innan baconet är svart:D

  • Okänd 12 januari 2008

    Skrivet av hp den 12 jan 2008

    Jag förstår ni jag ska sluta innan baconet är svart:D

    Jag kan inte låta bli att skratta åt det här med baconet, måste vara nån som skojar hejvilt.HAHAHA

  • Lilljeppe 12 januari 2008

    Skrivet av Liliane den 12 jan 2008

    Skrivet av hp den 12 jan 2008

    Jag förstår ni jag ska sluta innan baconet är svart:D

    Jag kan inte låta bli att skratta åt det här med baconet, måste vara nån som skojar hejvilt.HAHAHA


    Håller med:D Kan man skriva meningar som han gjorde i första meddelandet så är man nog bara en skojare:p Men vad gör det, vi har ju kul åt det, eller hur Liliane:D:D

  • Okänd 12 januari 2008

    Skrivet av Lilljeppe den 12 jan 2008

    Skrivet av Liliane den 12 jan 2008

    Skrivet av hp den 12 jan 2008

    Jag förstår ni jag ska sluta innan baconet är svart:D

    Jag kan inte låta bli att skratta åt det här med baconet, måste vara nån som skojar hejvilt.HAHAHA


    Håller med:D Kan man skriva meningar som han gjorde i första meddelandet så är man nog bara en skojare:p Men vad gör det, vi har ju kul åt det, eller hur Liliane:D:D

    Jajamän,kul var det iallafall.HAHA

  • monac 12 januari 2008

    såg inte det roliga,:o

  • hp 12 januari 2008

    Nej, det var allvar med tärnad baconet, jag visste inte vad det betyder och jag är verkligen tacksam för hjälpen av er:o

    Jag ville bara göra ett skämt med detta svart baconet men det är antagligen lite svårt på ett främmande språk:(
    Förlåt

  • Fiapia 25 januari 2008

    Äsch hp, du var tydlig med skämtet och jag fattade det direkt, du hade en glad smiley som förstärkte det hela också. Det var nog bara en snabb genomläsning o önskan om att hjälpa dig på bästa sätt som gjorde att de missade skämtet.

    När man vågar sig på att skämta, till och med i skrift, på ett nytt språk så har du kommit en lååång väg till att "knäcka koden". Språk är kul och ska vara det, ungefär som med mat (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.