Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

VAD BJUDER MAN PÄ ÖPPET HUS PÅ SIN 40 ÅRSDAG

  • 22 januari 2005

    JAG SKULLE VILJA HA LITE FÖRSLAG VAD MAN KAN BJUDA PÅ NÄR MAN FYLLER 40 O SKA HA ÖPPET HUS,BÅDE MAT O DRYCK.TACKSAM FÖR SVAR

  • 23 januari 2005

    När jag fyllde år bjöd jag på fem olika pajer med sallad och nybakat bröd. Det blev mycket uppskattat för det fanns ju något för alla. En vegetarisk, en med kyckling, räkor, en tacopaj och en grekisk köttfärspaj. Det var väldigt lätt att förbereda, vissa gick att äta kalla och de andra fick man helt enkelt micra. Kanske inte helt rätt om man ska ha en lite finare tillställning men det fungerade väldigt bra hos mig. Lycka till!!!

  • 11 februari 2005

    HejJag brukar ha typ buffé och olika så det finns något för alla: kall grillad skivad rostbiff, kalkonbröstfilé, kycklingbröstfilé, gravad lax, rökt lax och hemgjord potatissallad. En grundande pastasallad står alltid på mitt buffébord: kokt kall pasta som jag blandar med mängder av olika salladssorter, paprika i alla färger, klyftad tomat och skivad gurka. I skålar runt omkring har jag hackade räkor, grillad kycklingkött, strimlad rostbiff, grillad kalkonkött, laxbitar, mozzarellaost i bitar, svamp, majskorn o soltorkade tomater. I andra skålar har jag dressingalternativ som bygger på vv frache franska örter, sweet chili och aioli, till alla dressingskålar tillsätter jag lite gräddfil. Jag har även gräddfil blandat med Tzatsiki krydda från Knorr. Som varm mat har jag ofta tacobuffé: köttfärsröra, kycklingröra, sallad, tomat, gurka, ost och tacoskal. Eller olika former av grillspett som jag serverar med grillad klyftpotatis och olika röror. Hoppas du hittar något du gillar där.Trevlig födelsdag förresten.mvhAnnica

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.