Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad kan man ha färsk mango till

  • Feffy 15 oktober 2010

    Jag har aldrig använt färsk mango förut och undrar nu vad jag kan göra med de två jag har hemma.

    Ge mig förslag på något kul jag kan ha dem till. Någon god röra att kanske ha till kyckling eller i någon kul maträtt.

    Går det att använda till att göra någon maträtt med kyckling och nudlar?

  • annalena514 15 oktober 2010

    gå in på recept.nu sök kokossmulpaj med mango och päron den blir jätte go kan du tro

  • Mistys 15 oktober 2010

    Afrikansk köttfärsrätt:

    Fräs 400 g köttfärs
    Tillsätt 1 msk curry, 1 buljongtärning och 1 burk campells tomatsoppa samt en burk vatten.
    låt småsjuda lite,
    Koka ris till
    Skär upp mango och banan, lägg i olika skålar. Ha också jordnötter, kokosflingor och ev ananas i olika skålar. Servera till köttfärsen och riset. Låt var och en ta vad man vill till. Supergott :)

  • Mistys 15 oktober 2010

    Glömde........Mango är supergott att bara skära upp i kuber och äta som det är, i fruktsallad eller mixa en smoohti. Även gott i fil eller youghurt. Mums!

  • The_mama97mia 15 oktober 2010

    Skrivet av Misty09 den 15 okt 2010

    Glömde........Mango är supergott att bara skära upp i kuber och äta som det är, i fruktsallad eller mixa en smoohti. Även gott i fil eller youghurt. Mums!


    Håller med! Jättegott att bara äta i kuber som godis eller som dessert med lättvispad grädde eller glass till. Eller i smoothie, toppen toppen!

  • 123Linnea 15 oktober 2010

    gott tillbehör till biffcurry

  • Cassiopeya 15 oktober 2010

    Mangosalsa! Super till grillat eller stekt, kött som fisk:p

  • Cassiopeya 15 oktober 2010

    Skrivet av Cassiopeya den 15 okt 2010

    Mangosalsa! Super till grillat eller stekt, kött som fisk:p


    Här kommer länken =)

    http://www.matklubben.se/recept/mangosalsa_med_sting_89638.html

  • poffa 15 oktober 2010

    Gott i egen tillverkad glass/parfet. en smula chili kan ge lite god ton när det heta möter det kalla och söta.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.