Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad lägger du i tortillas?

  • purplebieber 3 april 2011

    Jag tycker det skulle vara roligt att veta vad ni sätter i tortillas eller tacos! För att mina kompisar sätter ganska konstiga saker i sina tortillas och tacos. Min bästis sätter kall knackkorv och gurka i sin tortilla, hon älskar det!! Jag har nog aldrig själv testat men ändå ;)

    Sååå vad sätter ni i era tortillas och tacos?

  • sju 3 april 2011

    Tacofärs, sallad, tomat, majs, rå lök, riven ost, salsa och guacamole.

  • zudette 3 april 2011

    Förutom "vanliga" taco-grejjer, kan jag faktiskt bre lite smör på en tortilla lägga på ett par skivor rökt skinka och rulla ihop! Som en god vanlig macka!

  • Lenkan 3 april 2011

    Jag brukar köra på tacofärs, gurka, tomat, majs, lök, ost, salsa och creme fraiche, men har provat med starkt kryddade bitar av skinkstek tillsammans med stekt bladspenat och vitlökssås också, det var riktigt gott!

  • LinneaThornberg 3 april 2011

    brukar förutom tacos, göra hemmagjord kebab. strimlad snitzel, massa kryddor som får koka en stund. till det har jag dom "traditionella" taco-tillbehören :)

  • LinneaThornberg 3 april 2011

    gör oxå en god förrätt/drinktilltugg, tortillas med ost och skinkröra, som man rullar ihop, delar i lagom bitar och in i ugnen :)

  • Cassiopeya 3 april 2011

    Vi brukar oftast äta de som tacos, med tacofärs, gurka, tomat, majs, sallad, crème fraiche, hot tacosalsa och krossade tacochips :P

    Gott att ha i är också; oliver (helst svarta men gröna funkar oxå), fetaost, hot chilipeppar, guacamole :)

  • shishisama 5 april 2011

    Börjar alltid med att "smöra" brödet med Cantadou Vitlök&Örter, sen är det väl på med det vanliga; tacofärs, gurka, paprika, tomat, riven ost, rostad lök och tacosås.

  • 123Linnea 6 april 2011

    eller tunnbröd:

    Jag fräser vitkål och strimlad lövbiff med massor av goda kryddor. Så lägger jag till lite tomat eller andra grönsaker och toppar med guacamole eller yoghurtsås innan jag rullar ihop.

  • Jullan1996 6 april 2011

    Jag brukar ha tacofärs, gurka, majs, lök, salsa, guacamole, crème fraiche och riven ost i mina tortillas.

  • sju 6 april 2011

    Eftersom affären bara hade avocados från Israel idag (jag bojkottar väldigt bestämt israeliska varor) så blev det ingen guacamole till våra kycklingtacos idag. Istället provade vi en kryddmix som skulle blandas med gräddfil; Santa Maria ranch style soured cream. Blev jättegott det med.

  • lollol 7 april 2011

    Kycklingstrimlor stekta med creme fraiche och sambal oelek, tomat, gurka och kikärtor. Yuum!

  • Amika 7 april 2011

    Vanliga taco ingredienser om jag äter tacos.

    Annars brukar jag rulla ihop med ost och skinka om jag inte har något annat bröd hemma, för som en föregående talare sa, så funkar det jättebra som smörgås med.

    Sen kan man göra en kyckling röra genom att steka kyckling, hackad lök, röd paprika, champinjoner och vitlök. Sen tillsätta cremefraiche och 1-2 söndersmulade kycklingbuljongtärningar. Dela upp röran mellan 6 stora tortillabröd och vik ihop dem till små paket. Lägg med "fogen" nedåt på en plåt och riv ost över. Gratinera i ugn till osten fått färg. Då har man supersmarriga kycklingenchilladas. :) (receptet finns bland mina recept)

  • Grimulf 7 april 2011

    Gurka är ju ett måste,funderar på att fräsa vitkål å lägga i. Lät gott!

  • Cilla71a 7 april 2011

    Ibland har vi stekt strimlad kyckling (fajitamix) refried beans, guacamole & creme fraiche, riven ost, salsa samt grönsaker (heter Burrito) men oftast blir det med tacofärs gurka, tomat, paprika, majs, lök, salsa, guacamole, crème fraiche och riven ost & ibland har vi refried beans där med. (Y)

  • lundmark_ 7 april 2011

    kycklingtaco dvs strimlad kycklingfile som steks tillsätt sedan taco kryddmix, creme fraiche och tabasco ska sedan koka ihop en stund. jättegott tillsammans med sedvanliga grönsaker och guacamole i tortillabrödet

  • jash 8 april 2011

    Åt tidigare hemma en version med kyckling, sallad, gurka, ananasbitar, kiwi, salta nötter, creme fraiche/gräddfil och nåt slags ananas-gruk-salsa. Lite annorlunda och jättegott! =)

  • asasto 8 april 2011

    Brukar mest gratinera tortillas. Kryddig köttfärsröra med chili creme fraiche + majs eller bönor i. Lägg i tortillasen och rulla ihop likt crepes, strössla på ost och gratinera i ugn, servera med en sallad

  • Emek 8 april 2011

    Jag brukar fylla dem med en ljummen röra av kyckling, avokado, äpple, gul lök, vitlök, soltorkade tomater, curry, vitvinsvinäger, mango chutney och lite salt och peppar. Riktigt gott!!

  • Haw 8 april 2011

    Vi har det vanliga tomat, gurka, majs, annanas och sen mosar vi banan och blandar med creme fraishe och lite curry, super gott! Sen vanlig tacosås och tacokryddad färs.

    Blir nog tacos ikväll tror jag!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.