Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad sätter ni och vad sår ni i vårt avlånga land?

  • ros 7 maj 2008

    :)
    Hej det är intressant att få läsa om ni är intresserade av att sätta egna potatisar och så egna grönsaker.
    Visst är det underbart att ta upp egna nypotatisar omkring midsommar. Plocka egnen dill, persilja mm.
    Jag satte potatis och gul lök 1 maj.
    I dag har jag sått plocksallad, dill, persilja, mangold, sommarmorötter och vintermorötter.
    Jag sådde även lite sommarblommor.
    Vi har haft underbart väder här i Småland med ca 20 grader hela veckan.
    Lycka till med att sätta och så!
    :)
    Ha, det så bra!

  • zonale 7 maj 2008

    Jag har sått lite grönsaker både igår och idag. Persilja, dill, plocksallad, mangold, morötter, palsternacka och syltlök har det blivit hittils. Odlar i pallkrage.:) Luktärter, ringblommor, solros, squash och västeråsgurka väntar på att komma i jorden. Tycker det är avkopplande och givande att se när det gror.(Y) Ha en trevlig pingst alla medlemmar:).

  • monel 7 maj 2008

    Jag har varit sjuk så det har inte blivit någonting här ännu, men det ska bli potatis, persilja, dill, morötter, plocksallad, rädisor och ärter så snart jag orkar ta tag i det.

  • K-kristina 7 maj 2008

    jag bor lite längre norrut så här är det föör tidigt att så ute än . Vi hade minus grader i natt. Men det ska bli potatis, sallasd lök,rädisor ,morötter, squash,kålrabbi,dill och persilja.men jag ska börja driva kålrabbin ,salladen och squashen inomhus. Sen hoppas jag på att få lika varmt som södra Sverige jhar

  • vegannika 7 maj 2008

    Jag är lycklig ägare till ett växthus som är någotsånär isolerat så det går bra att använda nu. Satte tomatfrön 7 mars och satte ut dom i växthuset drygt 1 månad senare. Sen dess har jag satt lite fler sorter, ruccola, paprika, gurka, potatis i mjölkförpackningar, isberg samt romansallad. Sen har det blivit flera zinkhinkar med blandsallad. Dessa ger jag bort som gåbortpresent senare i sommar. Mycket uppskattat och jättekul att ge nåt personligt.

  • vegannika 7 maj 2008

    snart ska jag så broccoli och sockerärter. I början av juni sätter jag morötter, mangold, potatis, rödbetor, palsternacka plus att jag förstås sätter ut broccolin och sockerärterna. Få se om jag hittar på nåt annat. Ääääälskar att odla. :D
    Min man tycker att vi ska ha blommor också och det är förstås fint men det är grönsakerna jag brinner för. Ni kanske förstår varför jag är vegetarian:p

  • tulipan 7 maj 2008

    Potatisen har börjat komma upp. Runt en 5cm uppe redan. Löken är åxå i landet. Ruccolan har kommit upp och även salladen. Jordgubbarna har börjat knoppa sig. Har inte hunnit med så mycket mer. Tiden har liksom inte räckt till *suck*

  • Tillberga 7 maj 2008

    här blev det chilli i kruka
    kom upp efter 3 dagar och växer så de knakar
    bor på 10:de våningen så de får bli lite frön i kruka

  • hasta 8 maj 2008

    Jag har tomat- och paprikaplantor på tillväxt i söderfönstrena. Så småningom blir det nog också squash, potatis, morötter och ruccolasallad. Har också provat på majs men aldrig lyckats. Ska prova igen i år.

  • vitchokladkaka 15 augusti 2008

    här hemma har vi sått lite smått och gott, potatis, tomat, ärtor, physalis (gyllenbär), gurka, melon, paprika, chili, rabarber och så klart jordgubbar, men som du märker så har vi växthus :(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.