Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

värsta maten/rätten/råvaran?

  • tina62 28 mars 2008

    Saker som jag inte :'( äter - men som jag heller aldrig :o har smaka.

    Njure, sniglar, tunga, musslor, ostron och lamm/får.

    Har jag missat något?:o

  • The_mama97mia 28 mars 2008

    hmmm... det är skoj med så många svar...
    jag tänker att det är lite skillnad också på - vad har jag aldrig ätit o kan inte tänka mig att stoppa i munnen - mot att "det här jag jag faktiskt provat men gillade inte"....

    Jag gillar ju vilt, men hare och kanin klarar jag inte av. Vet inte om det är för mkt husdjursstorlek. Liksom. Det är som med lever, jag fixar inte själva hanteringen. Konsistens o utseende, storlek , textur....

    Sen kan man ju kalla mig för feg om jag inte törs eller vill testa en del saker....

  • tantdrake 28 mars 2008

    :'( själv har jag provat det jag vet att jag inte vill äta igen. Sen har jag ju ganska mycket sånt som jag absolut inte kan tänka mej äta :D Visst är det en skillnad där....sniglar hör dit! Grisfötter. Njure. Hmm...är nog inte riktigt konsekvent för jag gillar ju lever och blodmat :p Feg är jag! Absolut!!

  • The_mama97mia 28 mars 2008

    Njure - jag minns en gång när min mamma skulle tillaga njure. Har för mig att den skulle ligga i blöt i mjölk ett dygn.
    VI tyckte båda att det stank piss. Inte så konstigt. Njuren är ju vårt urinfilter. Detta var väl en älg eller rådjursnjure, minns inte. Men det gick liksom inte att förmå oss till att laga det....

    Jag kan inte förstå heller att en sån sak som bräss - thymus - är höjt till skyarna.... *uärrk*

  • The_mama97mia 28 mars 2008

    oh Gud, tunga... Det gjorde jag en gång. Kunde inte äta, kommer aldrig mer att försöka mig på det.
    Älgtunga.
    Huvva.

    Sen har jag en extrem fräckis ang tunga men det får vi ta i chatten om nån vill sen... haha

  • bernit 28 mars 2008

    Kan egentligen bara komma på en rätt jag inte gillar och det (förlåt) surströmming.
    Jag har efter bästa manér försökt vid två tillfällen men jag bara upplevde att jag rapade rutten fisk i två dar.
    Och mama97mia - kalvbräss och njure som är ssssåååå gott

    /BÅ :p

  • bernit 28 mars 2008

    Kan egentligen bara komma på en rätt jag inte gillar och det (förlåt) surströmming.
    Jag har efter bästa manér försökt vid två tillfällen men jag bara upplevde att jag rapade rutten fisk i två dar.
    Och mama97mia - kalvbräss och njure som är ssssåååå gott

    /BÅ :p

  • The_mama97mia 28 mars 2008

    Ja, Bernit... det handlar kanske om att jag inte har fått smaka det ordentligt o ljuvligt smaskigt tillagat.... *ler*

    Men surströmming älskar jag...
    *S*

  • monel 28 mars 2008

    När jag var lite var jag sommarbarn i Småland och där fick vi tunga och jag tyckte det var jättegott. Kommer hem till mamma och pappa och vill att de ska köpa tunga. De höll på att svimma, men köpte 1 hg i charken till mig. Det var första och sista gången det köptes i vårt hem, men jag tycker fortfarande att det var gott. Nu är jag ju gammal och fjompig så det är inte säkert jag skulle smaka nu.

    Chatten får bli efter Let´s dance då för fräckisen vill jag inte missa :p

    Skrivet av mama97mia den 28 mar 2008

    oh Gud, tunga... Det gjorde jag en gång. Kunde inte äta, kommer aldrig mer att försöka mig på det.
    Älgtunga.
    Huvva.

    Sen har jag en extrem fräckis ang tunga men det får vi ta i chatten om nån vill sen... haha

  • MammaModesty 28 mars 2008

    spenatsoppa med ägghalvor det är bland det värsta jag vet... det går bara inte ner... kväljer av lukten bara... :'(

  • The_mama97mia 28 mars 2008

    tänkte på en grej som brukar vara på julbordet - sillsallad.
    Det fixar jag inte. Rödbetssallad tycker jag om. Sill kan jag äta men är inte ngn storätare. Tillsammans är de två en hemsk kombo enligt mig.

  • irrevirre 28 mars 2008

    Inlagd sill i alla former. Korv som innehåller skumma saker. Ostron och musslor, sniglar och bläckfisk .... blodpuddning ..... hmm .... haggis och fårtestiklar:-) annars äter jag nog det mesta.

    NEJ inte "gamle ole" och sådana ostar som nästan går av sig själva blääääääääää.
    Idag hade min ena danska chef en sådan ost i kylen. Jag undrade VEM som var dålig i magen alltså.
    Hon frågade om jag ville ta en bit med hem. NEEEJ NEJ ..... tack, sa jag!

  • farmoringer 28 mars 2008

    Skrivet av IrreVirre den 28 mar 2008

    Inlagd sill i alla former. Korv som innehåller skumma saker. Ostron och musslor, sniglar och bläckfisk .... blodpuddning ..... hmm .... haggis och fårtestiklar:-) annars äter jag nog det mesta.

    NEJ inte "gamle ole" och sådana ostar som nästan går av sig själva blääääääääää.
    Idag hade min ena danska chef en sådan ost i kylen. Jag undrade VEM som var dålig i magen alltså.
    Hon frågade om jag ville ta en bit med hem. NEEEJ NEJ ..... tack, sa jag!


    Och jag som ska äta Gamle Ole i kväll. Är ju bara såååå gott..:D

    Annars vet jag inte vad det skulle vara som jag inte äter. Äter det mesta. Är inte så förtjust i ärtsoppa men kan äta det ändå. Vet att jag gör god ärtsoppa..*S*. Ostron har jag inte smakat. Men sniglar i vitlök är mumsigt. Fårtestikel har jag inte heller prövat. Men jag tror annars jag äter det mesta faktiskt..

  • The_mama97mia 28 mars 2008

    Farmoringer - du är en modig kvinna.
    Gamle Ole o "illaluktande" ostar - är jag mkt förtjust i faktiskt...

    Skulle du VILJA prova fårtestikel då???

    Jag tolkar annars alla hittillsvarande inlägg som att det är
    Inälvsmat
    Musslor
    Surströmming
    o en del annat som folk inte vill äta/ har provat o inte vill ha igen....

  • irrevirre 28 mars 2008

    Kram & Smaklig spis:-)

    Skrivet av farmoringer den 28 mar 2008

    Skrivet av IrreVirre den 28 mar 2008

    Inlagd sill i alla former. Korv som innehåller skumma saker. Ostron och musslor, sniglar och bläckfisk .... blodpuddning ..... hmm .... haggis och fårtestiklar:-) annars äter jag nog det mesta.

    NEJ inte "gamle ole" och sådana ostar som nästan går av sig själva blääääääääää.
    Idag hade min ena danska chef en sådan ost i kylen. Jag undrade VEM som var dålig i magen alltså.
    Hon frågade om jag ville ta en bit med hem. NEEEJ NEJ ..... tack, sa jag!


    Och jag som ska äta Gamle Ole i kväll. Är ju bara såååå gott..:D

    Annars vet jag inte vad det skulle vara som jag inte äter. Äter det mesta. Är inte så förtjust i ärtsoppa men kan äta det ändå. Vet att jag gör god ärtsoppa..*S*. Ostron har jag inte smakat. Men sniglar i vitlök är mumsigt. Fårtestikel har jag inte heller prövat. Men jag tror annars jag äter det mesta faktiskt..

  • farmoringer 28 mars 2008

    Jag har lärt mig tycka om surströmming. Smakade varje premiär när jag flyttade hit till norrbotten och nu är det jag som frågar om vi inte ska äta surströmming...
    Jo, jag kan tänka mig att smaka på fårtestikel....:D

  • Ullis1 28 mars 2008

    Inälvsmat, allmänt läskiga delar som tunga, testiklar osv...blä!
    Ostron, musslor, sniglar och surströmming har jag inte ätit men känner ingen lockelse till dem heller.
    Blodigt kött, brylépudding,...hmmm...annars äter jag nog det mesta förutom lingonsylt,
    ja tro det eller ej men det har jag spottat ut sedan jag var liten (konstigt för jag gillar annars syrliga saker som vinbär, krusbär och rabarber). :o

  • Ullis1 28 mars 2008

    Skrivet av MammaModesty den 28 mar 2008

    spenatsoppa med ägghalvor det är bland det värsta jag vet... det går bara inte ner... kväljer av lukten bara... :'(


    Åh, det som är så gott! :p

  • MizzJezpa 28 mars 2008

    Min sambo från Norrland äter gärna grisfötter men det är något som jag helt enkelt inte klarar *usch*

  • The_mama97mia 28 mars 2008

    Grisfötter har jag aldrig provat, vet inte ens om jag har sett det... men det låter motbjudande.
    Tillhör nog kategori - för likt husdjur för mig. Alltså det är ju inte inälvsmat.
    *S*

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.