Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

värsta maten/rätten/råvaran?

  • monel 28 mars 2008

    Min mamma vill väldigt gärna ha grisfötter på julbordet, men de får hon fixa själv hemma i så fall. Kom på att jag hade denna diskussionen med min syster för ett tag sedan och hon sa att "fiskiga fiskar" tycker hon inte om, alltså makrill och tonfisk på burk kan hon äta, men inget som ser ut som fisk .. hmm ..

  • Okänd 28 mars 2008

    Skrivet av farmoringer den 28 mar 2008

    Jag har lärt mig tycka om surströmming. Smakade varje premiär när jag flyttade hit till norrbotten och nu är det jag som frågar om vi inte ska äta surströmming...
    Jo, jag kan tänka mig att smaka på fårtestikel....:D


    Vad ska du med testiklar till?Det finns ju så goda köttbullar,haha(Y)

  • The_mama97mia 28 mars 2008

    *asg* måste ju bara dela med mig av en rolig historia
    ni som är lite pryda dra åt er öronen/ögonen:



    Nominated as the world's best short joke of 2008 year.


    A 3-year-old boy examined his testicles while taking a bath.
    'Mom', he asked, 'Are these my brains?'
    'Not yet,' she replied.



    /Fick av en väninna i Montana, USA

    /Mia

  • farmoringer 28 mars 2008

    Skrivet av Liliane den 28 mar 2008

    Skrivet av farmoringer den 28 mar 2008

    Jag har lärt mig tycka om surströmming. Smakade varje premiär när jag flyttade hit till norrbotten och nu är det jag som frågar om vi inte ska äta surströmming...
    Jo, jag kan tänka mig att smaka på fårtestikel....:D


    Vad ska du med testiklar till?Det finns ju så goda köttbullar,haha(Y)


    Ja, säg det. Vad ska jag med testiklar till..*S*..

  • MammaModesty 28 mars 2008

    Skrivet av IrreVirre den 28 mar 2008

    Inlagd sill i alla former. Korv som innehåller skumma saker. Ostron och musslor, sniglar och bläckfisk .... blodpuddning ..... hmm .... haggis och fårtestiklar:-) annars äter jag nog det mesta.

    NEJ inte "gamle ole" och sådana ostar som nästan går av sig själva blääääääääää.
    Idag hade min ena danska chef en sådan ost i kylen. Jag undrade VEM som var dålig i magen alltså.
    Hon frågade om jag ville ta en bit med hem. NEEEJ NEJ ..... tack, sa jag!


    haggis är faktiskt inte så tokigt... är väl inte världens godaste.. men helt okej.. vi var tvugna att smaka det när vi var i skottland och det var ätbart,, lite som isterband i konsistensen men mycket mer kryddor... .. håller med att gamle ole är aldeles för gammal.. :D

  • ThomasP 28 mars 2008

    Fiskbullar jag mår dåligt bara man ser dem

  • anluk 28 mars 2008

    Jag fixar inte inälvsmat..........Lever urgh.

  • snutten 28 mars 2008

    Måste nog säga....surströmming (mår illa bara jag tänke på det)

  • The_mama97mia 28 mars 2008

    Det känns som om vi uttömt ämnet - vad vi inte vill äta...

    Jag undrar istället då - fast det kanske skulle bli en ny tråd -
    vad är det värsta ni har blivit bjudna på/ätit/beställt på restaurant?????

    FInns det ngt sådant???

    Jag vidhåller sandkorn i munnen när jag åt en dyr sandwich på Fräcka Fröken för ngt år sen...

  • lennali 28 mars 2008

    Renköttsoppa, blev bjuden för länge länge sedan och fick i munnen en kött bit med både svål, päls, ja hela köret kvar. Nu får jag uppstötningar av minnena. Huuva.

    Ja, sedan har vi ju dallriga fiskbullar som jag aldrig skulle stoppa i munnen.
    Och dom där små sakerna som kallas musslor, åh herregud så hemskt äckligt.
    Höll på att glömma våran mest sålda "Kalle" kaviar, lukten och det vänder sig i magen.

    Sen har vi ju allt dessa "konstiga" saker som tunga, ostron, testiklar???, njure, hjärta, grisfötter med mera, är det verkligen människoföda? :o

  • The_mama97mia 28 mars 2008

    *skratt*
    Evaldo håller nog med dig om en del hemska matminnen, jag har för mig att han fick hemska matminnen i lumpen... Med ulltussar...
    *brrr*

  • cork 29 mars 2008

    Skrivet av mama97mia den 28 mar 2008

    *skrattar* Jag hade inte tänkt på att jag själv har så mkt jag verkligen inte vill äta...

    Sniglar. *ryser*
    Fast jag har aldrig smakat!
    Omvänd mig ngn?

  • cork 29 mars 2008

    Skrivet av mama97mia den 28 mar 2008

    *skrattar* Jag hade inte tänkt på att jag själv har så mkt jag verkligen inte vill äta...

    Sniglar. *ryser*
    Fast jag har aldrig smakat!
    Omvänd mig ngn?


    Du kan byta ut sniglarna mot Chaminjoner!
    ta snäckskalen eller en snigeltallrik
    stoppa in en liten champinjon (eller en bit) sedan fyller du på med mycket vitlökssmör pressad vitlök smör och hackad persilja
    in i ugnen , skulle tro 200-250 grader

    doppa vitt bröd i det goda smöret sedan kan du äta svampen, det är ungefär samma konsistens, då tror jag du blir nyfiken och vågar testa, för gott är det!

  • The_mama97mia 29 mars 2008

    cork - jag tackar för det tipset. Jag älskar vitlök men kan liksom inte tänka mig själva snigeln.... huvva.

  • monel 29 mars 2008

    På jobbet fick vi kycklinggryta för några år sedan och ingen klarade av att äta den. Smakade och luktade vidrigt och konsistensen på "kycklingen" vad som fiskbullar. Urk!

  • 29 mars 2008

    (L) Havregrynsgröt o annan gröt klarar jag bara inte, det sätter man upp tapeter med.

    Däremot är sniglar, grodlår o rostade kryp, ganska gott...

  • mariaefors 29 mars 2008

    Usch, fy för ANIS :@

  • Penne 29 mars 2008

    Jag har hört att man äter aphjärna i vissa länder. Varm, direkt ur själva apan. Men det låter nästan lite för vidrigt för o vara sant....

  • 29 mars 2008

    :p
    Tur vi alla är olika - kom på att jag hatar sparrissoppa också, men älskar all annan sparris.

    Varm aphjärna - tja det finns de en del som har o andra som vill ha,,,,, knepigt

  • Lovis 29 mars 2008

    Fiskbullar gillar jag inte.
    Ostron vågar jag inte smaka. Fått för mig att det blir en obehaglig upplevelse,
    inte alls sexig och romantisk som den förknippas med.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.