Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Västanost

  • Babzan 25 oktober 2008

    Jag har fått ett huvudbry som jag hoppas kunna få hjälp med. Min dotter som är vegetarian har köpt hem riven ekologisk Västanost 10%. Problemet är att det inte står på påsen om den passar för varm mat typ i gratänger eller pajer. Det är ju tråkigt om osten inte smälter... Hoppas att någon av er kan hjälpa mig:)

  • farmoringer 25 oktober 2008

    Gör en liten test vet jag....Men jag läste nåt recept som de använde mager ost till gratinering och det gick bra..

  • Babzan 25 oktober 2008

    Vi får se hur det går ... Har precis stoppat in hennes paj i ugnen.:) Vi letade efter samma ost på Maxi idag, fast i bit men vi hittade bara en lagrad och den var det löpe i. Den här rivna är utan löpe och av mild typ:) Vet ngn om man kan köpa Mild 10% Västan i bit så att hon kan ha nåt gott på mackan? :p

  • Babzan 28 oktober 2008

    Bara så att ni vet så blev pajen jättelyckad och dottern överlycklig.:D. Osten smälte perfekt, faktiskt bättre än den vanliga köttfärspajen som jag gjorde med vanlig gratängost....

  • Vivoplena 28 oktober 2008

    Jag gjorde ost-och lökpaj med just 10%ig Västanost. Blev kalasgott!!

  • monicadanell 28 oktober 2008

    Hej babzan jag brukar köpa västan 10 %
    det finns åxå med 5 % men den är inte god
    hoppas det funkar för dej
    mvh monica(Y)

  • Babzan 28 oktober 2008

    Tack snälla monicadanell! Menar du att du köper den i bit (hyvelbar)? I vilken affär har du i så fall lyckats hitta den?:) För jag har ju bara hittat den lagrade på bit och den innehåller löpe:( Den milda 10% har jag bara hittat som riven.....:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.