Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Var kan man få tag i en diskmaskinsbestickkorg????

  • Bianca 30 maj 2008

    Hjääääälp...
    Nu har nästan alla rutmönsten i botten av min bestickkorg gått sönder. Jag hittade en nätbutik men där skulle en ny korg kosta runt 400 plus frakt. Det är vad en begagnad kostar och maskinen är det inget fel på. Har kollat loppis, myrorna, Reningsborg...finns ingenstans. Finns det någon i vårt underbara land som vet råd på detta så hör av er snälla....

  • sonja55 30 maj 2008

    Har du kollat där de säljer diskmaskiner det måste väl finnas reservdelar till maskinerna tycker jag. Gallret till våran köksfläkt gick söner för ett tag sedan då fanns det att köpa där jag köpt fläkten.

  • Bianca 30 maj 2008

    De har säkert korgar där de säljer maskinerna men grejen är ju att då får man betala skjortan för den och jag bara stenvägrar detta. Det har gått princip i saken för mig (antagligen får jag punga ut med kostnaden till slut ändå) :D

  • Ernst76 30 maj 2008

    Vad heter maskinen? Och måste det vara orginal?

  • ros 30 maj 2008

    Hej
    Vi har köpt reservdelar till vår diskmaskin ifrån samma (Y)leverantör som märket på diskmaskinen.

  • ami1974 7 juli 2008

    Kolla med återvinningscentralen i din kommun, där kan det finnas någon korg som passar (även om det inte är samma märke) i nån av de inlämnade maskinerna. Jag har själv varit på ÅV i min kommun och hämtat plåtar till ugnen.
    Men det gäller kanske att le åt rätt person...

  • Lange 7 juli 2008

    Jag har just idag fått installerat min nya diskmaskin och gissa om jag hoppade högt av glädje när jag såg att den inte hade "vanlig" bestick korg utan ett helt plan där man lägger besticken ner. Jag har annars aldrig haft en maskin där korgen varit hel speciellt länge för även matbestick är "skarpa".(Y)
    Ett stort Buuu till tillverkare som tar hutlöst betalt för reservdelar som slits fort.:@

  • ca70 7 juli 2008

    Detta hittade jag :D
    "Ok, den klassiska grejen som väl Jonas Gardell redan vevat några varv:

    När bestickkorgen i diskmaskinen gått sönder så kan man klippa till en bit av en vanlig flugsmälla och lägga i botten på det trasiga stället. Då slipper man köpa en ny bestickkorg och VIPS har man sparat en massa sköna slantar " Allt om Tv.se

    Annars finns det bestickkorgar att köpa på Tradera också - kolla där!

  • Bianca 8 juli 2008

    Tack alla för råden. ÅV står näst på tur annars blir det flugsmäcken...:p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.