Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Varför hamnar inte alla recept i inköpslistan?

  • matletarn 2 september 2012

    Hej!
    Är nybörjare här och postar därför säkert i helt fel rubrik... Men jag förstår inte bättre... :-S Det är rätt svårt att navigera rätt här.

    Iaf - jag undrar varför inte alla recept "slår igenom" i inköpslistan. Vet någon...?

  • DoctorWho 2 september 2012

    Innan ett recept har blivit godkänt står det över receptrubriken:
    "Detta recept väntar på att bli godkänt, vissa funktioner är ej tillgängliga under tiden."
    Det är troligen anledningen till att receptet inte "slår igenom" i inköpslistan.
    Om det inte är det som är felet, skriv i Danielys gästbok han är fixaren här på MK. http://www.matklubben.se/matklubben/daniely

  • matletarn 3 september 2012

    Det verkar vara ett gammalt recept. Men iofs inga måttangivelser, kanske därför? Tack iaf, ska kolla med Daniely!

  • boz1965 3 september 2012

    Har man inte angett mått eller om man har angett mått som inte är godkända funkar inte inköpslistan som den ska. Detta gäller allra oftast gamla recept som är före tiden för införandet (1/6 2008 ) av godkännarsystemet som vi använder nu. De nyare recepten ska fungera eftersom samtliga kontrolleras manuellt att de är korrekta så att alla tjänster fungerar som det är tänkt.

  • daniely 3 september 2012

    Hej!

    Anledningen till att du inte kan lägga till receptet i inköpslistan är för att receptskribenten inte har angett några mått i receptet, hur detta recept lyckats klura sig igenom godkänningskön obemärkt vet jag inte riktigt

    Har nu gjort så det kommer upp ett felmeddelande om det istället.

    MvH
    Daniel

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.