Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vattenkokare

  • frucaos 9 februari 2016

    Det är dags att införskaffa ny vattenkokare, och den här gången vill jag ha en med ställbar temperatur. Svårt att välja... undrar vad ni har och om ni är nöjda. Prisvärt? Hållbart? Snyggt? Den ska ju stå framme, så jag vill gärna ha en som är fin att se på, men det är ju en fördel om den inte blir glödhet också. (Tror i och för sig att den jag har haft har blivit bra het på utsidan, och det har ju gått bra men...)

  • frucaos 14 februari 2016

    Oj, var det ett så ointressant ämne... för visst har många vattenkokare med temperaturinställning? Såg en electrolux som väl inte ser så spännande ut rent designmässigt, men där man kan se temperaturen hela tiden, och som har 5 inställningar där den lägsta är 80 grader. Kitchen aid är snyggare, men jag tycker nog inte att designen är värd 600 kr.

  • svengelsk 16 februari 2016

    Temperaturinställning på vattenkokaren är något jag aldrig hört talas om, så jag blir lite nyfiken. När använder Du 80 gradigt vatten i stället för kokande? Vad vanliga vattenkokare beträffar har vi kommit fram till att ju enklare och billigare den är ju längre varar den.

  • Countrygirl 20 februari 2016

    Förstår inte vitsen med temperaturiställning. Vi har en Eva Salo som är snygg, blir inte varm och som fungerar finfint!

  • frucaos 28 februari 2016

    Grönt te ska ha 80 gradigt vatten, blir gärna beskt annars. Och så har jag en man som tycker att det vore smidigt med en kokare som värmer till 40 - degvätsketemp med torrjäst.
    Personligen står jag som en hök och bevakar vattenkokaren för att slippa kokande vatten - även till mitt svarta te - skållat mig lite för många gånger...

  • svengelsk 3 mars 2016

    Skrivet av frucaos den 28 feb 2016

    Grönt te ska ha 80 gradigt vatten, blir gärna beskt annars. Och så har jag en man som tycker att det vore smidigt med en kokare som värmer till 40 - degvätsketemp med torrjäst.
    Personligen står jag som en hök och bevakar vattenkokaren för att slippa kokande vatten - även till mitt svarta te - skållat mig lite för många gånger...

    Intressant det där med grönt te. Skall prova med lite svalare vatten nästa gång.

  • frucaos 10 april 2016

    Det blev en elektrolux. Är mycket nöjd! Dels står det i displayen vilken dryck som rekommenderas till temperaturen, och dels så ser man hur varmt vattnet är även ett bra tag efter det att den pipit att den är klar. Fick ge 818 kr för den, och tycker att den är värd det.

  • ceciliaw 13 april 2016

    Jag köpte en svart Kitchen aid artisan vattenkokare för ett par månader sedan och jag är supernöjd! Steglös temperaturinställning upp till 100 grader och snygg är den också. Den röda är helt underbar men passar tyvärr inte i mitt kök. Den är rätt dyr, runt 2400 tror jag det var, men väl värd pengarna!

  • Rajdon 27 april 2016

    Digital temperatur-reglering måst ju vara det bästa med inbyggd termostat. Sen ser du även när tempen avtar för färdigt uppkokt vatten. Sen gärna i rostfritt material och inget plastrappel

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.