Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vegetariskt

  • 14 november 2000

    Jag vill gärna ha ett recept på en lite festligare vegetarisk måltid. Gärna lite olika tilltuggsrätter också.Jag har själv flera bra recept om någon är nyfiken ...=P

  • 15 november 2000

    Hej och tack för ditt inlägg! I vår kokbok hittar du många bra vegetariska rätter under Grönsaksrätter. Vi vore mycket tacksamma om du och alla andra vill dela med sig av sina favoritrecept! Dessutom lottar vi ut kokböcker varje vecka till lämnade recept, så det kan löna sig!!/Red.

  • 18 november 2000

    Hej!Jag har fått ett recept på en vegatarisk lasagne som är fantastiskt god.Förutom tomatsåsen (som görs av två lökar och vitlök och 1 burk hela tomater, samt basilka och oregano) varvar jag lasagneplattorna med en ostmassa gjord på spenatblad, färska eller djupfrysta, ca 250-300 g.Dessa lättkokar jag, och kramar sedan ur vattnet, och blandar med ca 300 g kesella eller keso och ca 2 dl riven ost.Kryddas ned salt, peppar och muskotnöt.Jag gör ingen ostsås, utan slår bara mjölk runt om och strör över mer riven ost. Gratineras i 225 grader i 30-40 min.Prova!/atta

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.