Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vilka ingredienser måste alltid finnas hemma?

  • githg 10 april 2008

    Nämn några ingredienser som du alltid måste ha hemma.

    För min del är dessa givna. Sambal oelek, mango chutney och dijonsenap.
    Och så givetvis lök av olika sorter.

  • evaldo 10 april 2008

    olja, mjöl, maizena, kryddor, sambal oelek, mango chutney, chilisås, krossade tomatper, svamp kantareller och chsmpinjoner, frysta grönsaker och rotfrukter. osv.
    Det är mycket jag kommer inte ihåg allt.

  • monac 10 april 2008

    olja,vinäger,basmati ris & fetaost. Bönor & linser olika sorter. rödlök. krossade/passerade tomater & fond. frukt finns ALLTID.
    PÅ DE KOMMEER MAN LÅNGT!:)

  • githg 10 april 2008

    Skrivet av molgan den 10 apr 2008

    oj det är många

    krossade tomater, olja, kryddor, flytande margarin, vetemjöl, pasta, potatis, konserver av olika slag, tomat pure, lök, sambal oelek, :Z det beror vad för ingridenser du menar... ... ..
    Någon begränsning, eller gäller det både frys, kyl och torrvaror?


    Nej det finns givetvis inga begränsningar. Skriv ner det som ni absolut inte kan vara utan.

  • busan37 10 april 2008

    Ost, grädde, creme fraiche, ketchup, örtsalt, citronpeppar, piffi allkrydda, pasta, potatis. Finns säkert mer men dessa är viktigast

  • monel 10 april 2008

    Förutom vanliga basförrådet så:
    Curry, tabasco, chilipulver, cantadou vitlöksost, Kelda ostsås, matlagningsgrädde och bacon finns alltid. Naturligtvis finns det mycket mer, men detta är det viktigaste

  • Carro67 10 april 2008

    Matlagningsgrädde, krossade tomater, tomatpure', chilisås, grillkrydda, matlagningsyoghurt, flytande margarin, rapsolja, kinesisk soya, kommer inte på mer just nu.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.