Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vilken affär säljer hjortron eller hjortronsylt?

  • frejamichaela 14 januari 2011

    Min pappa fyller snart år och min sambo och jag hade tänkt att laga hans favorit efterrätt som han inte har ätit på 40år.
    Nämligen friterad Camembert med glass och hjortron.

    Har vart och kollat i olika matbutiker men hittar varken hjortron eller hjortronsylt...?

    Någon vänlig själ som vet i vilken butik som man kan få tag på det?

  • Eery 14 januari 2011

    har för mig att de flesta (läs ica och willys) har både frysta hjortron och sylt... har du frågat efter det?

  • Cassiopeya 14 januari 2011

    Jag har också sett det på de flesta affärer, hemköp, ica mfl. Både önos och björnekulla gör hjortronsylt :)

  • chrisq 14 januari 2011

    (Y)hjortronsylt har dom flesta men på internet kan du leta hjortron som är suveräna går snabbt att få dom lycka till

  • soccermum 14 januari 2011

    Frysta hjortron finns i liknande paket som t ex blåbär, renskav och kantareller har i frysdisken :) märke: Polarica vikt: 225 gram

    http://www.polarica.se/se/produkter_konsument_bar.aspx

    De är dessutom KRAV-märkta (Y)

  • Josses 14 januari 2011

    Om du inte har allt för långt till en IKEA kan du besöka deras "förshop" där har de hjortronsylt
    för 39 kr burken om jag inte minns fel på priset.

    De flesta livsmedelsaffärer har hjortron i frysboxen men du hade kanske inte tänkt behöva
    koka sylten själv?
    Såg att COOP Forum har friterad Camembert bland sina "lyxostar" eller om det
    var förberett för fritering-

  • frejamichaela 17 januari 2011

    Tack snälla för alla svar!
    Ska kika igen när jag handlar i morgon

  • Tesslatess 17 januari 2011

    Skrivet av frejamichaela den 17 jan 2011

    Tack snälla för alla svar!
    Ska kika igen när jag handlar i morgon


    jag tycker du ska koka sylten själv, det behöver inte vara så komplicerat, och det blir så mkt godare oxå.

  • soccermum 17 januari 2011

    Skrivet av Tesslatess den 17 jan 2011

    jag tycker du ska koka sylten själv, det behöver inte vara så komplicerat, och det blir så mkt godare oxå.


    (Y) Jag säger bara: syltsocker.... ;)

  • Josses 17 januari 2011

    Skrivet av soccermum den 17 jan 2011

    Skrivet av Tesslatess den 17 jan 2011

    jag tycker du ska koka sylten själv, det behöver inte vara så komplicerat, och det blir så mkt godare oxå.


    (Y) Jag säger bara: syltsocker.... ;)
    (Y)Samma här(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.