Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vilken fyllning??

  • vanillalover 1 november 2009

    Ska bla ha Marie´s whiskeysås på en större bjudning snart... Har bestämt att vi ska ha fylld fläskfilé och undrar vad man ska ha i den för att det ska passa bäst till såsen...?
    Tackar på förhand!
    /Marie

  • boz1965 1 november 2009

    Jag hade nog satsat på nåt åt "barbecuehållet" med lite röksmak.
    Fast... Det beror ju på vad du har för whisky i såsen. Är det en väldigt rökig sort kan det ju bli lite för mycket av det goda s.a.s.

  • The_mama97mia 1 november 2009

    Sorry vad är Maries Whiskeysås?

  • thoorbear 1 november 2009

    Till fläskfilé och whiskeysås skulle jag rekommendera en fyllning av ädelost (dock ej gorgonzola, det tror jag blir för starkt) som t ex Kvibille Ädel. Alternativt kan du testa med en smaksatt färskost, kanske Bon Jour med vitlök och krossa lite rosépeppar i den osten. Alltid gott med lite färska örter också - Basilika passar fint ihop med vitlök och rosépeppar.

  • vanillalover 1 november 2009

    Skrivet av mama97mia den 1 nov 2009

    Sorry vad är Maries Whiskeysås?


    Om du söker här på sidan under recept hittar du den ;-))
    Underbart god!!
    /Marie

  • Lotten_J 1 november 2009

    Jag sökte på Maries Whiskeysås men det kom 0 träffar :o sen sökte jag bara på ordet whiskeysås och då kom 4 träffar men ingen med det namnet :'(

    Skrivet av vanillalover den 1 nov 2009

    Skrivet av mama97mia den 1 nov 2009

    Sorry vad är Maries Whiskeysås?


    Om du söker här på sidan under recept hittar du den ;-))
    Underbart god!!
    /Marie

  • boz1965 1 november 2009

    Skrivet av Lotten_J den 1 nov 2009

    Jag sökte på Maries Whiskeysås men det kom 0 träffar :o sen sökte jag bara på ordet whiskeysås och då kom 4 träffar men ingen med det namnet :'(

    Skrivet av vanillalover den 1 nov 2009

    Skrivet av mama97mia den 1 nov 2009

    Sorry vad är Maries Whiskeysås?


    Om du söker här på sidan under recept hittar du den ;-))
    Underbart god!!
    /Marie


    Lite annorlunda stavat bara. Men här är den:

    Marie´s whiskeysås

    Om man stavar whisky eller whiskey beror på var i världen "spånken" kommer ifrån.

  • Lotten_J 1 november 2009

    Ja det förklarar ju saken...jag stavar whiskey med "e" och då vet jag inte om det är rätt el fel...men har nu fått receptet (Y)

    Skrivet av boz1965 den 1 nov 2009

    Skrivet av Lotten_J den 1 nov 2009

    Jag sökte på Maries Whiskeysås men det kom 0 träffar :o sen sökte jag bara på ordet whiskeysås och då kom 4 träffar men ingen med det namnet :'(

    Skrivet av vanillalover den 1 nov 2009

    Skrivet av mama97mia den 1 nov 2009

    Sorry vad är Maries Whiskeysås?


    Om du söker här på sidan under recept hittar du den ;-))
    Underbart god!!
    /Marie


    Lite annorlunda stavat bara. Men här är den:

    Marie´s whiskeysås

    Om man stavar whisky eller whiskey beror på var i världen "spånken" kommer ifrån.

  • boz1965 1 november 2009

    Skrivet av Lotten_J den 1 nov 2009

    Ja det förklarar ju saken...jag stavar whiskey med "e" och då vet jag inte om det är rätt el fel...men har nu fått receptet (Y)


    "Whisky, (tidigare även visky) eller på Irland och i USA whiskey (i Kanada används båda stavningarna), är en spritdryck gjord på spannmål. Det skotska ordet "whisky" är en fonetisk översättning av skotsk gaeliskas uisge beatha (uttalat "uiske-va'a") vilket betyder "livets vatten" (liksom franskans eau de vie, eller nordens akvavit, från latinets aqua vitae). Efter destillering lagras spriten och whiskyn får då sin färg samt utvecklas smakmässigt."

    Källa: Wikipedia

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.