Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vilket redskap är bäst i köket?

  • oskeposke 9 maj 2009

    Vilket redskap är egentligen bäst i köket?

  • Gnurf 9 maj 2009

    Knifven :)

  • farmoringer 9 maj 2009

    Kniv säger jag också om man bara ska välja en sak..

  • redd 9 maj 2009

    En bra och vass kniv kommer som nummer ett Helst med en bra stor skärbräda i trä.
    Sedan stekpanna i gjutjärn med tillhörande stekspade i metall (inte handtaget).
    Sedan har man ju alla småsaker som shaker (till redning), teflon bakplåtspapper (håller i all evighet så länge man inte skär på dom)

    Fast om jag bara skulle ta med mig en sak till en lägenhet med endast en enkel platta skulle det nog bli gjutjärns grytan, går att laga nästan allt bara man har en sån.

  • gimmiahug 9 maj 2009

    Jag får nog säja att näst efter knivarna kommer en enorm, gigantisk, tung skärbräda! Jag blir som tossig om det man skär dräller överallt eller brädan flyttar sig när jag står och hackar. Ju större och tyngre desto bättre! (Utom när man diskar den men man kan ju inte få allt här i livet ;) )

    Sedan är jag vansinnigt förtjust i mandolinen eftersom jag ofta lagar mat till många; då går allt skivande snabbt som ögat!

  • wiklund73 9 maj 2009

    Jag säger som dom andra först en bra kniv. Där efter min stekpanna i gjutjärn en klar favorit.:D

  • boz1965 9 maj 2009

    Det allra bästa köksredskapet, anser jag, är "klöver fem", dvs händerna, därefter kommer knivarna.

  • lockemicke 9 maj 2009

    det viktigaste är helt klart Kniven men ett kök hadde inte funkat med bara knivar hehe (=

  • Countrygirl 10 maj 2009

    Knviven är nog det viktigaste när man lagar man, men att baka degar utan degskrapa är svårt näst intil en omöjlighet. Med den gör jag allt. Skrapar, formar, delar, ja allt.

  • pia61 10 maj 2009

    Eftersom alla sagt kniven säger jag Assistenten. Den är oumbärlig! (Y)

  • boz1965 10 maj 2009

    Jag påstår fortfarande att det är händerna som är de bästa och viktigaste redkapen i köket. Utan dem har du ingen som helst nytta av några andra redskap. :D

  • Erajscha 10 maj 2009

    En bra visp!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.