Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

vinäger till sallad

  • 19 januari 2006

    önskar ett recept på en vinäger till salld som inte är för fet

  • mistralwind 26 november 2007

    det går faktiskt lika bra att blanda ut vinägern med lite vatten. Dressingen kommer inte att fästa lika bra på salladsbladen som om den vore blandad med olja, men går precis lika bra ändå!

    Vill du ändå att det ska fästa så ta en del olja, en del vinäger av eget tycke och två delar vatten. Enkelt och supergott. och lite lättare (Y)

  • anluk 27 november 2007

    Det går också alldeles utmärkt att bara ta lite balsamvinäger och droppa över. Kanongott.

  • Jessika 27 november 2007

    Jag brukar blanda 1/4 olja, 1/4 vit balsamvinäger, 2/4 vatten sedan smaksätter jag med 1/2 tsk honung och ca 1 tsk dijonsenap lite salt och grovmalen peppar. Styrkan på smaksättningen varierar jag lite beroende på typ av sallad. En pastasallad brukar t ex klara mer smak än en vanlig sallad på isberg, gurka och tomat.

  • evaldo 27 november 2007

    Jag har lagt in ett rcept på vinägerdressing som jag tycker som.
    Kommer inom kort bland mina recept.

  • LillaJa 27 november 2007

    Min man älskar
    JUNGFRU DRESSING
    Lika delar av : Äppelcidervinäger, olivolja, flytande honung
    Passar det mesta

    Skaka & njut !

  • monac 27 november 2007

    tomat balsamico & valnötsolja,lite salt. (Y) var inte så himla rädd för fettet i oljan...den är både smakbärare & kryllar av bra fettsyror(omega bl.a) Hjärnan behöver fett annars kan man inte tänka!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.