Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Wallenbergare

  • 7 januari 2001

    Hej!Jag undrar om något har ett bra recept på "Pommes Moussouline" eller någon trevlig sås som kan passa, detta är ju en festrätt, så att det skall ju vara en sås med lite "pompa och ståt", eller om man kan kalla det KLASS istället.Sedan undrara jag också om någon mer än jag har provat den fantastiska menyn:Förrätt: RäkcocktailVarmrätt: Wallenbergare, Pommes Moussouline, ärtor, sherrysås.Dessert BrylépuddingOm Ni kan svara på mina frågor skicka mig gärna ett mail till adressen:[email protected]

  • 9 januari 2001

    Madeirasås tycker jag är himla gott.4 st scharlottenlökar1 dl vitt vin1 dl madeira, halvtorr1 dl fiskbuljong2 dl crème fraiche1 msk smörsalt, svartpepparcayennepeppar & citronsaftSkala och hacka löken. Blanda vin, madeira och buljong med den hackade löken.Reducera en aning, sila bort löken, tillsätt crème fraiche och sjud upp igen. Runda av med smöret, smaka av med salt, peppar, cayennepeppar och citronsaft

  • 11 januari 2001

    Pommes mousseline är ju mos med en massa gräde och smör, den blir som en mousse! Portvinsås är alltid gott till, prova det! Din meny lät jättetrevlig.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.