Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

worcestersås

  • bankiren 13 november 2009

    :o Hej! Skulle ha worcestersås
    i cole slaw men den var slut här hemma. Tips på vad jag kan ta istället!! TACK.

  • tommysahlin 13 november 2009

    Jag brukar ha majonnäs, grädde, lite vitvinsvinäger, olja, dijon, italiensk salladskrydda...

  • The_mama97mia 13 november 2009

    Det är svårt att helt ersätta worcestersås, men smaka av med lite vinäger istället bara.

  • bankiren 13 november 2009

    (Y) Tack, ska testa detta men tar trots det gärna emot fler tips

  • The_mama97mia 13 november 2009

    Har du Maggi soja hemma? Kan vara värt att testa ngn droppe av det?

  • bankiren 13 november 2009

    :'(Maggi soja?? Är det vanlig soja du menar?

  • The_mama97mia 13 november 2009

    nej det finns en särskild soja som heter maggi, men kanske en droppe ljus soya kan vara gott i din coleslaw om du inte har den.

  • Nynaes 10 augusti 2010

    Är inte worcestersås väldigt snarlikt HP-sås? Det enda som skiljer mellan dem är väl i stort sett att worcestersås innehåller ansjovis medan HP-sås innehåller tomat.

  • monac 10 augusti 2010

    några stänk tabasco då!
    brukar göra susen i det mesta tycker jag.

  • Nynaes 10 augusti 2010

    Skrivet av Nynaes den 10 aug 2010

    Är inte worcestersås väldigt snarlikt HP-sås? Det enda som skiljer mellan dem är väl i stort sett att worcestersås innehåller ansjovis medan HP-sås innehåller tomat.


    Tycker också att ostronsås (oyster sause) smakar lite snarlikt, men är förmodligen mer ifrån worcestersås än vad HP-sås är.

  • Josses 10 augusti 2010

    Jag brukar ta thai chili sås när jag gör cole slaw.
    Blandar créme fraiche, majonäs, thai chilisås, salt och ev lite vitpeppar.

  • Lviathan 11 augusti 2010

    Soja med en gnutta vinäger kan funka. Har du liquid smoke ha ca en till tre droppar i.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.