Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Att anmäla ett recept

  • Vivoplena 20 juli 2008

    Jag sökte på ett sopp-recept, kryssade i att jag enbart ville se de som var vegetariska. Fick dock upp ett recept som innehöll hönsbuljong. Hönor är inte vegetariska.
    Jag tänkte då uppmärksamma matklubben.se på detta och tryckte på "anmäl recept". Dock kom det aldrig upp någon ruta där jag kunde skriva in VAD det var jag ville anmäla. Så hur ska matklubben.se veta vad det var för fel på receptet?

  • Wombat04 20 juli 2008

    Jag skulle nog skicka ett mail till Lind, [email protected], och göra honom uppmärksam på det. Fråga då också hur det är tänkt att det ska fungera.
    (Y)

  • zudette 20 juli 2008

    Ursäkta, men det är väl inte receptet du ska anmäla utan funktionen!!!???? Maila matklubben.se om funktionen och att den måste ses över så att man verkligen hittar det man söker.

    Föresten, jag har kollat lite och hittar ingen knapp som heter Anmäl recept! Inte för att jag tänkt anmäla nåt, men det är ju bra att veta att det finns och hur det funkar!

  • zudette 20 juli 2008

    Nu har jag hittat! - Håller med om att man borde kunna kommentera vad det är som gör att man vill göra en anmälan!

  • Vivoplena 20 juli 2008

    Det var både recepten och funktionen. Hönsbuljong ska inte sparas under "vegetariskt".

  • tilda 11 augusti 2008

    Sökte på mjölkfri pannkaka och fick upp crepes som innehöll både mjölk och grädde.(N)

  • ingegerdb 11 augusti 2008

    Skrivet av tilda den 11 aug 2008

    Sökte på mjölkfri pannkaka och fick upp crepes som innehöll både mjölk och grädde.(N)



    En aning off topic men jag gjorde alltid pannkakor eller plättar av solhavre eller otley när sonen var liten .(komjölksproteinallergi) Inget slår de pannkakorna, så mycket saftigare och smakrika. Dessutom lättarbetad smet i stekpannan.

  • Okänd 11 augusti 2008

    Skrivet av ingegerdb den 11 aug 2008

    Skrivet av tilda den 11 aug 2008

    Sökte på mjölkfri pannkaka och fick upp crepes som innehöll både mjölk och grädde.(N)



    En aning off topic men jag gjorde alltid pannkakor eller plättar av solhavre eller otley när sonen var liten .(komjölksproteinallergi) Inget slår de pannkakorna, så mycket saftigare och smakrika. Dessutom lättarbetad smet i stekpannan.


    Håller med dig,de är oslagbara....Jag är inte allergisk,men har ätit de i skolan,mums.

  • frucaos 11 augusti 2008

    Det är väl vi som väljer vad receptet sparas under när vi kryssar av efter att ha skrivit in det? Då är det ju den som lägger in receptet som ansvarar för att ett recept med hönsbuljong inte hamnar under vegetariskt.:o
    Jag antar att godkännarna inte har på sitt bord att kolla det också?

  • festmaten 11 augusti 2008

    Skrivet av frucaos den 11 aug 2008

    Det är väl vi som väljer vad receptet sparas under när vi kryssar av efter att ha skrivit in det? Då är det ju den som lägger in receptet som ansvarar för att ett recept med hönsbuljong inte hamnar under vegetariskt.:o
    Jag antar att godkännarna inte har på sitt bord att kolla det också?


    Instämmer!!(Y)

  • Vivoplena 11 augusti 2008

    Har sökt på vegetariska grejer och fått upp bl.a. räksopppa. Så godkännarna bode ha mer koll.

  • farmoringer 11 augusti 2008

    Nu tillhör jag ju inte godkännarna men jag undrar om det inte bara är själva receptet de kontrollerar inte vad man placerar den nånstans som....ska dom göra det också då har dom verkligen att göra.....

  • festmaten 13 augusti 2008

    Jag sökte på "marinerade bönor" och fick upp lite allt möjligt som tonfisk mm.
    Skickade ett mail till Lind. Jag trodde att det beror på hur vi kryssar i när vi lägger in recept. Men fick svaret att: "Eftersom jag använt ordet marinerat, så associerar sökningen även till andra recept som innehåller just det ordet. Det är inte våra i kryssningar som styr det."

    Nu efteråt så funderar jag faktiskt lite på hur stor nytta våra kryss gör??
    Men, men det är ju åtskilliga ord här som skall länkas:'(

  • monac 13 augusti 2008

    har fortfarande inte hittat alla funktioner ni talar om..men tycker nog ändå med mina bristfälliga data kunskaper att det går ganska bra att navigera fram de recept jag är ute efter.

    Hönsbuljon-tärningen är väl bara att byta ut mot plantaforse/grönsaks/ört dito????:o

  • festmaten 13 augusti 2008

    Skrivet av monac den 13 aug 2008

    har fortfarande inte hittat alla funktioner ni talar om..men tycker nog ändå med mina bristfälliga data kunskaper att det går ganska bra att navigera fram de recept jag är ute efter.

    Hönsbuljon-tärningen är väl bara att byta ut mot plantaforse/grönsaks/ört dito????:o


    Ja, du e rolig du monac(L)
    Ursäkta en ointelligent fråga... men... finns alla de sökorden som du anger inlagda här:D

  • systeryster 13 augusti 2008

    Känns inte bra att anmäla recept när man inte vet vad som händer med anmälan och vad funktionen är till för.
    Sökte idag recept för att göra en hallonkaka och upptäckte då ett flertal som var identiska - första skrivet redan 2005.Ska man anmäla sådant? Ett annat recept sparade jag ,och upptäckte när jag skulle baka att det talades om en ingrediens i utförandetexten som inte fanns med bland ingredienserna så att man inte visste i vilken mängd det skulle tillsättas.
    Skrev då själv ett meddelande till receptskrivaren och frågade..... så vad ska man ha funktionen till?Någon som vet?:o:o:o

  • Queenie 14 augusti 2008

    En uppmaning till alla som upptäcker att ni har dubbletter inskrivna! Spara om receptet, skriv följande i kommentarrutan:

    "Jag har upptäckt att det här är en dubblett, så du som godkänner, kan du makulera receptet?"

    Så har jag gjort om jag upptäckt att jag har en dubblett. Skulle många göra så med sina dubbletter så blir vi åtminstone av med några.

  • monac 14 augusti 2008

    Har anmält ett recept en gång...någon som skulle göra sig rolig & la ut historier med rasistiska motiv. Det blev mass- reaktion...någon timme senare var både recept & personen borta!

    Vet inte heller vad annars ett recept skulle anmälas för?:o....

    Till kalasmad svarar jag: söker på rätt eller bakverk och blädrar mig fram,brukar hitta flera spännande recept längs den vägen oxå!:D
    Funkar för mig...men "begär " inte så mycket hi hi.!!!

  • -karo- 14 augusti 2008

    Som kalasmed skriver; det är väl så att skriver man "vegetarisk soppa" så söks i databasen på tre olika varianter; "vegetarisk", "soppa" och "vegetarisk soppa"? Vet inte om det fungerar här men vissa sökmotorer fungerar så att om man sätter citationstecken, så här: "vegetarisk soppa" så söker den bara på just det.
    (sen kan jag ju hålla med om att hönsbuljongtärningen ju går att byta ut mot en vegetarisk buljong, är man vegetarian så blir man ju inte lurad, liksom! :p)

  • zudette 14 augusti 2008

    Skrivet av Queenie den 14 aug 2008

    En uppmaning till alla som upptäcker att ni har dubbletter inskrivna! Spara om receptet, skriv följande i kommentarrutan:

    "Jag har upptäckt att det här är en dubblett, så du som godkänner, kan du makulera receptet?"

    Så har jag gjort om jag upptäckt att jag har en dubblett. Skulle många göra så med sina dubbletter så blir vi åtminstone av med några.


    Men vad händer då hos dem som sparat receptet????
    Känns lite taskigt att låta makulera recept som blivit sparat flera gånger!!!! - likadant tänker jag hur det funkar när ett recpet som inte blir godkännt pga av att det är en dublett (eller annat) som redan sparats - går det ut ett meddelan till de som sparat recpetet?????

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.