Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Egna recept

  • farmoringer 23 februari 2008

    Jag är så dålig på att skriva in mina egna recept. Det beror på att jag inte kan kvantiter på det jag gör. Är ju det här med att höfta. Kan man egemtligen då lägga in sina recept här då tro? Skull ni medlemmar godta recept med bara ingridienser, inga mängder?
    Och ni som hjälper till med att godkänna recept: Godkänns sådana recept??

  • Okänd 23 februari 2008

    Jag hade också velat höfta på vissa recept,men vet inte om de godkänns.För min del går det bra att ta del av höftade recept. Va bra att du tog upp denna fråga,farmoringer.:p

  • Jessika 23 februari 2008

    Jag har också alltid "höftat" men jag brukar ha ett block brevid spisen och skriver upp det jag häller i och sen plussar jag på vart efter. Visst det blir lite kluddigt men man får ihop ett recept tillslut där proportionerna i alla fall är något så när rätt.

  • anluk 23 februari 2008

    Tycker absolut man kan lägga in sina recept som är på en höft..... Alla recept man får av min kära mamma är ja, ta som du tycker det blir bra..............

  • farmoringer 23 februari 2008

    Ja, då ska man kanske kunna testa att höfta in ett eget recept då......:p

  • anluk 23 februari 2008

    Absolut! Go for it girl!

  • Lilljeppe 23 februari 2008

    Hej på er!

    Det är klart att ni ska lägga in era recept även om ni inte har måtten. Vi godkänner så klart även de recepten. Jag har i alla fall inte fått några andra direktiv.
    Ha det
    Lena

  • jas65 24 februari 2008

    Höfta med ingredienserna gör väl säkert alla. Jag gör det alltid. Visserligen så kan ju mätetal ge en vägledning.

    Höfta ska vi
    Anders

  • Okänd 24 februari 2008

    :)Va bra då vet även jag.Tack för svar.
    Ha en trevlig söndag allihopa.:)

  • farmoringer 24 februari 2008

    Även jag tackar för svar.............

    Hälsningar från ett snöigt Älvsbyn...

  • ikah 25 februari 2008

    Idag håller jag på att baka bröd på höft:D
    Vi bakar ett så gott bröd på skolan men det finns inget recept eftersom vi tar vad som finns hemma av mjölsorterna.
    Ska bli spännande och se om det blir något:p
    Blir det bra lägger jag in någon form av recept(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.