Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förbättra sökning av recept i Avancerat Läge på Matklubben

  • Rajdon 20 maj 2015

    Tycker att matklubben är allmänt rörig vid sök av recept i "Avancerat Läge" om man ska vara petig och noggrann. Man måste försöka införa och indela underkategorier i inlagda recept på "skapade recept" så det blir lättare att finna och specifiera.

    Här är ett förslag på endast avancerad sökning:

    Man bockar för kött och fisk, visst inga problem. För man har ju tex lagt in ett recept med fisk. Men sen tycker jag att man det borde finnas underkategorier om man vill söka på avancerad sökning. Detta beror ju helt på användaren / medlemmen hur noga man vill vara att specifiera sitt recept när man lägger in det för att någon ska hitta ens inlagda egna recept eller bara ett recept.

    Om jag vill lägga in ett fiskrecept tex. Då borde det finnas underkategorier som jag valfritt kan bocka av om jag vill tillföra mer info om fiskreceptet tex. Som andra kan söka på i avancerad sökning beroende på hur noga medlemmen har varit att specifiera receptet

    Fiskrecept bocka jag av... och borde finnas underkategori att bocka av i ochså:
    - kokt
    - halstrad
    - rökt
    - gratäng
    - friterad
    - sås
    - gravad
    - sallad
    - kryddblandning
    - marinerad
    - grillad
    - soppa
    - stekt osv

    "Huvud ingrediens" och "Typ av recept" kategorin är rätt bra att bocka i som "fisk och skaldjur" "fisk och kött" men saknas som sagt underkategorier i "Huvud ingrediens" läget. Allt handlar om ju hur noggrann medlemmen är att lägga in specifikationer för andra för att söka i och hitta. Hoppas detta kan tillföras vid inläggning av recept samt sökning i avancerat läge.

    Kött och vilt recept bocka jag av... och borde finnas underkategori att bocka av i ochså:
    - fläsk
    - korv
    - nöt
    - vilt
    - och samma som ovan typ

    Sås och dressing, dipp bocka jag av... och borde finnas underkategori att bocka av i ochså:

    - till fisk
    - till fläsk
    - nöt och vilt
    - grädde

    Kyckling och fågel bocka jag av... och borde finnas underkategori att bocka av i flera ochså:

    - kokt

    - rökt
    - gratäng
    - friterad
    - sås

    - sallad
    - kryddblandning
    - marinerad
    - grillad
    - soppa
    - stekt osv samma som ovan .. Hoppas nån förstod vad jag menade...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.