Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förbättringsförslag

  • Queenie 21 februari 2008

    Tänkte lista lite saker jag tycker att matklubben borde förbättra och göra något åt snarast:

    Du ska kunna ta bort dina egna recept tycker jag!

    Du ska kunna ta bort en bild från dina egna recept utan att det för den skull behöver godkännas igen, en massa onödigt jobb. Skillnad är om du har ett recept som är godkänt och lägger DIT en bild.

    När du skriver i en tråd i forumet ska rutan "meddela mig svar via epost" automatiskt INTE vara ikryssad, bättre att kryssa i om man vill ha mejl eller inte

    Bättre information på förstasidan om aktuella händelser, alla går kanske inte in och läser i trådarna

    I din kokbok tycker jag att man ska kunna se vem som har skrivit receptet utan att för den skull behöva klicka på varje recept

  • farmoringer 21 februari 2008

    Så bra att du fick med det mesta på en gång. Nu har vi ju annars så många olika trådar med varje förslag som man har. Då är det lite svårare att hålla koll på vad vi vill, skulle jag tro. Jag menar för matklubben.ses. Jag vill ha med att man bara kan skriva in en maträtt på veckomenyn också..Inte som det är nu att man måste ta ett recept från någon här på matklubben..

  • Okänd 21 februari 2008

    (Y)Jättebra skrivet av Queenie(Y)

  • 21 februari 2008

    Skrivet av Queenie den 21 feb 2008

    Tänkte lista lite saker jag tycker att matklubben borde förbättra och göra något åt snarast:

    Du ska kunna ta bort dina egna recept tycker jag!

    Du ska kunna ta bort en bild från dina egna recept utan att det för den skull behöver godkännas igen, en massa onödigt jobb. Skillnad är om du har ett recept som är godkänt och lägger DIT en bild.

    När du skriver i en tråd i forumet ska rutan "meddela mig svar via epost" automatiskt INTE vara ikryssad, bättre att kryssa i om man vill ha mejl eller inte

    Bättre information på förstasidan om aktuella händelser, alla går kanske inte in och läser i trådarna

    I din kokbok tycker jag att man ska kunna se vem som har skrivit receptet utan att för den skull behöva klicka på varje recept




    super queenie!!(Y)(Y)
    speciellt det att man skall kunna radera sina egna recept tycker jag verkligen behövs!!(Y)(Y)(Y)

  • mariaefors 21 februari 2008

    Bra jobbat, Queenie!

    Jag efterlyser en "mapp" med ett alfabetiskt register över alla medlemmar, från A till Ö. Vet en annan klubb (inte matklubb) som har sina medlemmar i ett överskådligt register med alla deras alster.

    Den första sidan (hemsidan) borde innehålla enbart dagsnyheter, typ som en tidning. Därifrån skall man sen kunna länka sig vidare till sådana saker som intresserar var och en. Som exempel kan nämnas vinnarna av julrecepten som finns som förstahandsrubrik när man loggar in. Jag anser verkligen att vinnarna i tävlingen är värda uppmärksamheten, men den 21 februari 2008 känns "nyheten" passé. Kunde man inte lägga vinnarna efter en tid som en länk istället?

  • Queenie 21 februari 2008

    Håller med om allt. Söka medlemmar hade varit bra.

  • 21 februari 2008

    kunde oxå vara roligt med en riktig förstasida, o att på förstasidan en länk som sa tex. "populäraste receptet just nu", eller "senast sparade recept/recepten", o så klickar man på det o kommer till recepten man vill till.
    de skulle kunna starta en tävling med ett pris till den som "designar" den bästa förstasidan:p:p

  • 21 februari 2008

    det skull evara roligt med mer tävlingar, som ett till varje högtid. det är ju snart påsk o ett förslag skulle kunna vara ett pris till den som gör det bästa påskkortet. ett foto av något påskligt, tex. hönor/kycklingar, liljor/tulpaner, påskmat, fjädrar, påskägg. ett påsk-vykort :D

  • anluk 22 februari 2008

    Håller med er alla. En tävling borde ju vara dags igen eller hur!

  • Marcusmamma 22 februari 2008

    Det låter som vettiga förslag ni har allihop! Jag är ny här men jag tycker poängsystemet verkar onödigt? Förstår inte poängen med poängen, jag tror nog folk vill vara aktiva ändå. Tar upp utrymme som kan användas till annat. Men ni som varit med länge kanske gillar det?
    Vilken bra sida, tycker jag annars! Ska bli kul att grotta ner mig bland hallongrottor och broccolibuketter, aladåber och garnacher... ;-)

  • lennali 22 februari 2008

    När Matklubben för några veckor sedan efterlyster förslag till förbättring på klubben skickade jag in om att få någon typ av mapp där tips och veckomeddelande från Matklubben samlas. Som det är nu hamnar tipsen på diverse trådar och vem sjutton kommer ihåg efter några dagar "var läste jag om detta tips", så bra minne har då inte jag. Och "Nyhetsbrevet" kan snabbt bli makulerat av bara farten på mailen, ibland har man 100 mail när man kollar och då blir det snabb makulering.

    Nu har jag en del tips sparade på papperskopior, men det börjar bli fullt på skrivbordet.
    Några bra tips som kommit är:
    [recept]receptets id-nummer[/recept] = när du vill att receptet ska visas i forumet
    user:lennali och klicka ex på kyckling på huvudingrediens, så kommer alla mina kycklingrecept
    (används när man är inne på recept och söker)
    Säkert har det kommit fler bra tips, men det var ju det där med minnet. :p

  • Queenie 22 februari 2008

    När man klickar på en tråd tycker jag att man automatiskt ska hamna på sista inlägget, likaså när du skriver ett inlägg så ska sista inlägget visas och inte förstasidan

  • Queenie 23 februari 2008

    En liten chatruta hade inte varit fel

  • Okänd 23 februari 2008

    Chatruta låter kanonkul.Och vi gillar ju att diskutera eller hur?

  • stinta 23 februari 2008

    (Y) Jag tycker att ni alla har mycket bra förslag. Skulle bara som nybörjare vilja hitta lite bättre. Bara det här med att fråga om något. "Starta " en tråd.:'( Har letat...
    Sen skulle det vara kul att veta hur länge den här klubben har existerat?
    Vår kramar på er alla
    Anitha

  • 23 februari 2008

    jag tycker alla skall få ha tillgång till en egen blogg(Y)(Y)

  • kex 23 februari 2008

    Jag har lagt till o tagit bort några mappar i min kokbok... när jag nu laddar ner den på datorn
    så kommer dom nya mapparna med innehåll inte med :'( :'( . Har inte alltid tillgång till internet
    och har ingen skrivare i mitt fritidshus. Har jag gjort något fel?

  • jas65 24 februari 2008

    Skrivet av Queenie den 23 feb 2008

    En liten chatruta hade inte varit fel


    Håller med dig att en chatt skulle vara bra här och detta skulle ge matklubben den högsta status bland internett sidor som handlar om mat för personer som är intreserade av mat.

    Höfta mera
    Anders

  • Russinet-Korinten 24 februari 2008

    Jag behövde ändra till min andra mailadress för att ladda upp min egna bild när jag hade haft en annan ett tag. (N)Det tycker jag behöver ändras!

  • farmoringer 24 februari 2008

    Jag känner att jag skulle vilja att de meddelande man skickar iväg finns kvar även hos mig. Nu försvinner de bara och det kan vara svårt att komma ihåg ibland vad man skrivit och när..

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.