Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förbättringsförslag

  • lennali 24 februari 2008

    Skrivet av farmoringer den 24 feb 2008

    Jag känner att jag skulle vilja att de meddelande man skickar iväg finns kvar även hos mig. Nu försvinner de bara och det kan vara svårt att komma ihåg ibland vad man skrivit och när..


    Bra förslag (Y)

  • SmilinThyme 14 mars 2008

    Jag vill att man ska kunna ändra antal portioner och få det automatiskt omräknat så man kan lägga till rätt antal portioner i veckomeny och inköpslista.

  • Okänd 14 mars 2008

    Skrivet av Mariaharjulin den 21 feb 2008

    Bra jobbat, Queenie!

    Jag efterlyser en "mapp" med ett alfabetiskt register över alla medlemmar, från A till Ö. Vet en annan klubb (inte matklubb) som har sina medlemmar i ett överskådligt register med alla deras alster.

    Den första sidan (hemsidan) borde innehålla enbart dagsnyheter, typ som en tidning. Därifrån skall man sen kunna länka sig vidare till sådana saker som intresserar var och en. Som exempel kan nämnas vinnarna av julrecepten som finns som förstahandsrubrik när man loggar in. Jag anser verkligen att vinnarna i tävlingen är värda uppmärksamheten, men den 21 februari 2008 känns "nyheten" passé. Kunde man inte lägga vinnarna efter en tid som en länk istället?

    Kanonförslag ang.alfabetiskt register över medlemmar.
    Tummen upp för dig Maria(Y)(Y)(Y)


  • Lind 14 mars 2008

    Jag läste igenom dessa förslag precis och har skrivit ner det mesta. Vissa saker har vi faktiskt redan fixat. Som t.ex:
    - Rutan för "Meddela mig vid svar på detta inlägg, via epost" är inte ikryssad som standrad.
    - Vi har startat en tävling.

    Det fanns i alla fall många bra förslag och har ni fler så skriv dem i denna tråd så kommer jag läsa och skriva upp dem.

    Med vänliga hälsningar
    Mikael Lind
    Matklubben.se

  • catwomisen 14 mars 2008

    Jag har ett forslag som jag laste nagon annanstans har i matprat (Minns inte riktigt vart dock..), ang. att kunna spara recept direkt fran nagon annans kokbok, utan att behova soka efter receptet i fraga och krangla. Det vore helt underbart :)

  • farmoringer 15 mars 2008

    Nu har jag kommit på en sak till. Kanske bara jag som vill ha det så...När jag sparat i min kokbok så kan man ju inte spara det fler gånger. Men om det är en rätt som man kan använda både fläskkött eller kyckling eller liknande då skulla jag vilja spara det två gånger på två ställen alltså. Nån som förstår vad jag menar?

  • Okänd 15 mars 2008

    Jag förstår vad du menar och det var inte ett dumt förslag alls(Y)(Y)

  • Gnagett 15 mars 2008

    Att kunna göra en egen kommentar eller tillägg på ett recept vare sig det är nedskrivet av mig själv eller sparat från någon annan medlem.
    Man gör ett recept men man kanske gör någon förändring i mått eller ingredienser då hade det varit bra att kunna notera det till nästa gång man vill laga rätten. En kommentarruta som bara jag ser då eftersom många kanske gör en notering på samma recept.

  • Queenie 15 mars 2008

    Jag skulle vilja att när du trycker på en tråd och vill skriva i den att man automatiskt hamnar på sista sidan direkt, och när du har skickat ditt inlägg så ska inte förstasidan visas, utan sista.

  • irrevirre 15 mars 2008

    Jag har också ett förslag.
    Att kunna ändra portion-antalet i receptet man tänker använda så man slipper ändra mängderna i huvudet ( jag är så dålig på huvudräkning;-)
    Kanske receptet är för 4 personer men jag tänker laga den till 10 t.ex.

  • monel 16 mars 2008

    När man lagt in ett recept och väljer att spara det i sin kokbok så vore det bra om man direkt kunde välja vilken grupp man vill ha den i. Nu måste man öppna innehållsförteckningen a-ö och hämta upp receptet och välja att flytta det.

  • evaldo 16 mars 2008

    Toppen bra förslag, bara det kan bli genomförda så är det bra.

  • evaldo 16 mars 2008

    Toppen bra förslag, bara det kan bli genomförda så är det bra.

  • Ketronya 16 mars 2008

    Jag tcker att en FAQ hade varit på sin plats. Där man kunde få veta hur man lägger till receptlänkar i forumsinlägg tex osv...

  • Ketronya 16 mars 2008

    Förresten, borde det inte gå att få ett mejl om någon svarat på ens eget inlägg istället för på hela tråden, dvs om någon citerat en?

    Sen hade det varit bra om det funnits möjlighet att redigera och radera sina inlägg innan någon svarat på dem, som nu. Så hade jag inte behövt skriva ett extra :)

  • monel 16 mars 2008

    Skrivet av Molgan den 16 mar 2008

    Jag kan välja direkt vilken grupp jag vill spara receptet i .
    Jag har aldrig behöft öppna innehållsförteckningen a-ö för att spara ett recept, utan gör det direkt under den grupp jag vill ha den i.


    Oj, då har jag missat något. Får leta bättre nästa gång jag lägger in ett nytt recept.

  • Queenie 16 mars 2008

    Ja, redigera och radera sina inlägg hade varit bra. Ibland kommer man ju på att man glömt nåt precis när man skickat iväg det, eller så kanske man skrev helt fel.

  • Kicki8 17 mars 2008

    Önskar att man skulle kunna flytta om i veckomatsedeln Lägger man in nått på Måndag och ändrar sig att man enkelt flyttar den till en annan dag utan att radera och leta receptet på nytt.

  • The_mama97mia 17 mars 2008

    Vi hade i ngn annan tråd - angående "vad har vi poängen till" uppe ett litet förslag från undertecknad. Om det gick att få ngn sponsor som liksom ville stödja vår frenetiska verksamhet här genom att kanske utdela en (mindre) peng för typ varje uppnådda 1000- poäng, eller antal recept eller.... Inte vet jag. Ica? Scan? Coop?

    Medel kunde då gå till välgörenhet - typ stödja svältande barn i andra länder, genom Röda Korset, Rädda Barnen eller ngt...

    Det var många som tyckte att jag skulle skriva in förslaget här.

    /Mama Mia

  • farmoringer 17 mars 2008

    Bra att du gjorde det nu mama....

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.