Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förbättringsförslag

  • Heisjo 17 mars 2008

    Vet inte om detta redan framförts som förbättrningsförslag, men jag skulle önska att man kunde skriva in maträtter i veckomenyn som inte kommer härifrån. Ibland lagar vi ju alla något annat, annars hade vi inte haft nya recept att lägga in här sedan:)

    Går detta att ordna??

  • The_mama97mia 17 mars 2008

    jag känner igen tanken Heisjo. önskar också att det fanns som typ "fritext" alternativ
    Ngn skrev att om jag gör blodpudding till kvällsmat så lägger jag ju inte in det i mina recept först...

  • farmoringer 17 mars 2008

    Skrivet av Heisjo den 17 mar 2008

    Vet inte om detta redan framförts som förbättrningsförslag, men jag skulle önska att man kunde skriva in maträtter i veckomenyn som inte kommer härifrån. Ibland lagar vi ju alla något annat, annars hade vi inte haft nya recept att lägga in här sedan:)

    Går detta att ordna??



    Det har föreslagits vid många tillfällen så förhoppningsvis kommer det så småningom. jag vill också ha det. För typ korv och makaroner. Behövs inget recept för sån mat men hade varit roligt ändå att kunna skriva in i menyn..

  • Glitterfia 17 mars 2008

    En funktion jag saknar här är att kunna gå in i mitt eget inlägg, ändra, lägga till eller ta bort det om jag skulle ångra mig av någon anledning.

  • The_mama97mia 17 mars 2008

    mmm.... här är det väl gjort är gjort... Vad gäller recept så är det också lite krångligt att ändra själv tror jag. ???? ?

  • Glitterfia 17 mars 2008

    Tänkte inte på ändring av recepten bara inläggen.
    Något annat jag tänkt på efter att ha tillbringat hela dagen här:D
    Guuud vad det är jobbigt att måsta skrolla till sista inlägget för att läsa det. Kan bara hålla med att det borde vara omvänd ordning på dem.

  • Glitterfia 17 mars 2008

    Ett annat tips som säkerligen skulle underlätta för er som ska godkänna recepten och måste ändra i dem.
    Vore bra om man när man skrivit klart sitt recept får en förhandstitt på hur det kommer att se ut och finns det missar bör man själv kunna gå tillbaka och ändra dessa innan man lägger ut dem så de kan godkännas för publicering på matklubben.

  • bernit 17 mars 2008

    Skrivet av Queenie den 16 mar 2008

    Ja, redigera och radera sina inlägg hade varit bra. Ibland kommer man ju på att man glömt nåt precis när man skickat iväg det, eller så kanske man skrev helt fel.


    Hade varit toppen, speciellt för mej som ofta trycker på två tangenter samtidigt och inte korr-läser innan jag trycker GO !

    /BÅ :p

  • Queenie 17 mars 2008

    bernit: Korrläsning är A och O ... :)

    Att förhandsgranska receptet innan man skickar in det hade ju varit perfekt, först skulle det visas en förhandsgranskning där man kan gå bakåt och ändra om man upptäcker fel för att sen förhandsgranska igen. När du är nöjd så kan man skicka på "skicka" eller spara recept. Men för den delen så är det ju inte alls säkert att folk som skriver in recept läser dem noggrannare för det.
    Nä, jag hoppas verkligen att manualen dyker upp inom en snar framtid (för att skriva in recept på ett korrekt sätt).

    Visst kan man ändra i sina recept, men då går det igenom proceduren att godkännas igen.
    Det är väl för att någon inte ska ändra till massa tokigheter som det måste godkännas igen. För idiotiska recept vill vi ju inte ha här på matklubben.

    Men däremot tycker jag att man själv bör kunna ta bort en egen bild utan att receptet måste godkännas igen. Skillnad är om du lägger dit en bild. Men när man tar bort en, så det är ett förslag. Är ju onödigt massa jobb att sitta och godkänna ett recept igen bara för att man tagit bort en bild och inget annat.

  • Queenie 17 mars 2008

    Ja, där ser man, jag läste inte igenom det jag skrev innan jag skickade inlägget.

    Menade att då kan man klicka på skicka.

  • Glitterfia 17 mars 2008

    Queenie skriver (kopierade ner en bit )
    //Att förhandsgranska receptet innan man skickar in det hade ju varit perfekt, först skulle det visas en förhandsgranskning där man kan gå bakåt och ändra om man upptäcker fel för att sen förhandsgranska igen. När du är nöjd så kan man skicka på "skicka" eller spara recept. Men för den delen så är det ju inte alls säkert att folk som skriver in recept läser dem noggrannare för det.//

    Precis så menade jag. Visst, inte alla kanske men många fler skulle korrigera själv.

  • irrevirre 18 mars 2008

    Ibland vill man skriva in ett recept för att spara till senare. Kanske man lägger in det lite slarvigt eller man kanske inte har testat det ännu eller så vill man helt enkelt inte sprida det av någon anledning.
    DÅ skulle det finnas möjlighet att inte lägga ut den för allmänheten.
    Ibland har jag tänkt slänga in ett recept snabbt för att korrigera senare men det går ju inte för det visas för alla direkt.

  • Queenie 18 mars 2008

    Ibland funkar inte riktigt sökfunktionen känns det som. Det är ju inte så konstigt om vissa blir dubletter då. Tror ju inte att alla söker innan de lägger in ett recept. Men för oss som gör det, då är det viktigt att sökfunktionen funkar klockrent.

  • Lind 18 mars 2008

    Skrivet av Queenie den 18 mar 2008

    Ibland funkar inte riktigt sökfunktionen känns det som. Det är ju inte så konstigt om vissa blir dubletter då. Tror ju inte att alla söker innan de lägger in ett recept. Men för oss som gör det, då är det viktigt att sökfunktionen funkar klockrent.


    Vad är det som inte fungerar?

  • Queenie 18 mars 2008

    Ett recept som jag la in för ett tag sen, jag VET att jag sökte och det fanns inget sådant alls. När jag i dag söker på det receptet finns det ett exakt likadant som inte fanns där när jag skrev in mitt. Det receptet som fanns där skulle varit inskrivet en månad tidigare än mitt. Det var "kycklingröra med bacon" ... Jag vet att nån annan skrivit angående sökningen i nån annan tråd. Det är ju lite dumt om det inte alltid fungerar tillförlitligt. Vi vill ju försöka att undvika alla dessa dubbletter.

  • Russinet-Korinten 18 mars 2008

    Tack för att ni har förbättrat matklubben så mycket!!:):)

  • Lind 18 mars 2008

    Skrivet av Queenie den 18 mar 2008

    Ett recept som jag la in för ett tag sen, jag VET att jag sökte och det fanns inget sådant alls. När jag i dag söker på det receptet finns det ett exakt likadant som inte fanns där när jag skrev in mitt. Det receptet som fanns där skulle varit inskrivet en månad tidigare än mitt. Det var "kycklingröra med bacon" ... Jag vet att nån annan skrivit angående sökningen i nån annan tråd. Det är ju lite dumt om det inte alltid fungerar tillförlitligt. Vi vill ju försöka att undvika alla dessa dubbletter.


    Vi ska sätta oss ner och se över sökfunktionen för recept och ska försöka göra den så optimal som möjligt.

    Med vänliga hälsningar
    Mikael Lind
    Matklubben.se

  • Heisjo 18 mars 2008

    Idag har jag börjat sortera mina recept enl mitt eget receptregister i kokboken. Men på min sida står det att jag sparat alla recept som jag flyttat omkring. Det blir ju inte riktigt rätt:o

    ???

  • Queenie 18 mars 2008

    Det står så att man sparar recepten när man flyttar runt recepten. Varför vet jag inte egentligen. Kan bli ganska rörigt på ens sida om man flyttar runt en massa recept. Men gött att få ordning i kokboken i alla fall! Kanske något du ska ta upp i tråden "Förbättringsförslag"?

  • Queenie 18 mars 2008

    hmm, för lite kaffe i dag. Kom precis på, när jag skickat iväg meddelandet, att vi är i Förbättrningsförslag och skriver ...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.