Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ge dina idéer om en android/iphone APP!

  • daniely 8 april 2011

    Hej på er allesammans!

    Vi är i färd med att göra en spec på en iphone/android app till Matklubben och vill ha in era idéer/tankar om vad ni vill ha i själva appen!

    Är ni duktiga i något ritprogram får ni även göra mockups/skisser så vi kan bolla idéer.

    Denna appen kommer vara till både iphones/ipads, samt android för mobiler och plattor.

    Så jag säger som Gunde, ingenting är omöjligt, låt idéerna flöda! :)

    Med vänliga hälsningar
    Daniel Ylitalo
    Matklubben.se

  • Erajscha 8 april 2011

    Framförallt vill jag kunna komma åt min kokobok enkelt och jag vill kunna söka recept enkelt, detta för att jag i köket ska kunna använda telefonen som min receptbok. Forumet är en bonus om det funkar men inte viktigast för mig...

  • mikwiat 8 april 2011

    Viktigast är att söka recept :)

  • Erajscha 8 april 2011

    fast ska man önska vilt så kan det gott få innehålla en shoppinglistefunktion också.. så att man kan skicka ett recept till shoppinglistan och där sen plocka bort det man redan har hemma...

  • daniely 8 april 2011

    själv skulle jag vilja kunna se dagens populäraste recept så man har några middagstips :)

  • boz1965 8 april 2011

    Skrivet av Erajscha den 8 apr 2011

    fast ska man önska vilt så kan det gott få innehålla en shoppinglistefunktion också.. så att man kan skicka ett recept till shoppinglistan och där sen plocka bort det man redan har hemma...


    Och kunna bocka av det vartefter man stoppar ner i kundvagnen i butiken.

  • Annaaugustinsson 18 april 2011

    Hej jag sökte just efter eran app. Finns den inte än är det ett måste att den kommer ut fort!!!

    Önskemål: Den ska va snygg (kolla på Arlas den är jätte snygg) och ta hellre färre recept så att den inte blir långsam och stökig (som tastelines).

    Viktigt för mig är att ha en inköpslista som man kan ändra i både från dator och telefonen. Recepten i inköpslistan ska också kunna gå och slå ihop så att inte "salt" står på flera ställen. (som ni har på dator). Det är ett måste att kunna bocka av inköpslistan. Gärna en funktion där man kan skicka inköpslistan som sms men också "föra över i samma format" till annan Iphone med er app i sig. Ta en titt på appen inköpslistan och testa den själv en vecka så kommer ni märka flera saker att reta er på där ni kan bli bättre.
    Viktigt för mig är ni uppdaterar och lyssnar på´vad som skrivs i era omdömmen.
    Blir er app bra kommer den ersätta flera gratis appar som jag använder idag (säkert 4 st) så tänk på att inte göra reklamutrymmet för stort eller långsamt så att appe inte faller.

    Tack och skynda!!!

  • Annaaugustinsson 7 maj 2011

    Hej på er ansvariga!!!!

    Ni måste fråga lite oxå om appen, det känns som om detta är en viktig tråd som inte fått en ordentlig diskussion.

    Möjligheten att kunna välja antal personer i recepten och sedan oxå i inköpslistan vore suveränt.

    En bra idé är att gå ut med appen och vänta på respons och sedan programmera om den fort istället för att göra en "perfekt" app.

    Alla andra! Håll tråden vid liv:)

  • irrevirre 7 maj 2011

    Shoppinglistan, som många längtar efter, vill jag också kunna forma så varorna kommer i den ordning som man kommer till dem i butiken. Allstå, jag handlar i en viss Ica-butik och kan själv lägga kategorierna ( mejeri, kryddor, kött, ost osv) i rätt ordning.
    Då missar man inget och slipper springa tillbaka.

  • irrevirre 8 maj 2011

    Puff puffo)

  • 123Linnea 8 maj 2011

    Sitter just nu å vaktar grillen å surfar på mobilen. Hoppas ni tänker på att man inte gärna vill skriva på FÖRSTA sidan i forumet. Det är så omständigt å alltid gå via den.

  • wildlife 8 maj 2011

    Inte intressant för mig förrens det kommer en version för Symbian åxå... :s

  • tpc 8 juni 2011

    En Android-app vore väldigt trevligt! Hoppas verkligen det blir av. Om man får önska fritt så skulle jag gärna se ett API så man kunde skriva egna program.

    En funktion som jag röstar för är att kunna ta bilder och ladda upp automatiskt. Det är inget kritiskt förstås, men jag tror det skulle bidra till många fler bilder på recepten, då det skulle bli betydligt mer tillgängligt så.

  • WiolaH 9 juni 2011

    Att enkelt kunna söka recept och föra över ingredienserna till en shoppinglista (som ska gå att redigera) och att den egna kokboken finns med och att även den funkar ihop med shoppinglistan.
    Att kunna SMS:a shoppinglistan till annan mobil......
    Just att kunna redigera sin shoppinglista är ett stort plus.......

    Detta är just en sån´ app jag saknar!

  • DonnaO 9 juni 2011

    Veckans matsedel som en widget till android vore susen ! :)
    Få med kalorier på olika maträtter i den mån det finns.
    Kunna få fram recept enligt lchf, GI, Low carb, vegetariskt osv.
    Jag vet inte om man ska hårdsätta recepten i appen, eller om den går ut till databas och man själv kan spara de recept man vill ha på mobilen för snabbare åtkomst. Vill helst inte ha begränsningar..
    Sen att kunna lägga in recept med bild via mobil.
    Shoppinglista, den ska man kunna sms:a eller maila eller skicka på annat sätt.

    Tja, det var det jag snabbt kom på för tillfället.

  • ElonHugdahl 9 juni 2011

    Skitbra idé, för då kan kolla in recept var än man är.
    Hälsningar Elon!(Y)

  • bernit 9 juni 2011

    Recept+inköpslista+min kokbok - snabb sökfunktion,
    absolut inget forum

  • zudette 25 juli 2011

    Bara en stilla undran - när kommer appen?

  • Jessika 2 augusti 2011

    Måste nog hålla med de övriga i undran......när kommer appen?

    Kika på Arlas och Kokaihops appar för idéer. Upplägget på framförallt kokaihop är bra men indelningen är bättre på Arlas.

  • boz1965 2 augusti 2011

    Och framför allt: När kommer "nya" MK som ni har talat om i över ett år nu???

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.