Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur kan Matklubben förbättras?

  • Annlis 29 december 2012

    Kan bara hålla med vad alla ovanstående har skrivit, om vad som behöver ändras! {beauty}
    Matklubben är en suverän sida och jag hoppas att den behåller sin grundidé, men tar åt sig av vad som behövs förändras/förbättras för att kunna bli ännu bättre sida. (Y)

  • The_mama97mia 29 december 2012

    Edit: min tanke fanns redan funktion för, slarviga jag.

  • boz1965 29 december 2012

    Vad jag skulle vilja se är möjligheten att själv kunna radera stötande kommentarer och bilder som andra har laddat upp till mina egna recept utan att behöva kontakta MK. Jag skulle också vilja ha möjlighet att godkänna/underkänna uppladdade bilder innan de öht publiceras i mina recept.

  • boz1965 29 december 2012

    Håller f.ö. med om kritiken mot sökfunktionen som den fungerar (eller INTE fungerar idag). Att göra en sökning är rena lotteriet som det är nu. Hittar man rätt direkt ska man definitivt också passa på att köpa sig en trisslott. ;)

    En bättring på det området vore extremt välkommen.

  • walterego 29 december 2012

    Mitt delgivande i frågan:
    - Vad tycker du skulle kunna bli bättre med Matklubben?:
    Jag är jättenöjd med all den info & inspiration som MK delger oss medverkande.

    - Vad skulle du vilja använda poängen till?:
    Poängen är oväsentlig för mig. Finns ingen anledning att prioritera. Den som har förmågan att presentera ett nytt recept hälsas välkommet.

    - Vilken funktion borde Matklubben ha som inte finns nu?:
    Jag är fullt nöjd som "läget" är. Känner mig nästan fullfjädrad? Nä, men mycket nöjd efter alla "guldstjärnor" jag fått av medmänniskor jag o min kära hjälper med "föda"

    - Vilka andra matsajter använder du, vad har dom som inte Matklubben har?:
    Endast i de fall som jag inte hittar mitt "önskerecept".

    - Vad tycker du är bäst med Matklubben nu?:
    Allt välmenat engagemang från medlemmar som välvilligt delar med sig sina recept.

    - Vad tycker du är sämst?:
    På förekommen anledning: NÄR jag hittar ett bra recept som passar mitt tillfälle, och har en fråga ang. tillagning så känns det ganska torftigt att få svaret: Vet inte. Har inte tillagat rätten själv?
    Krav ställer jag att:
    Lägger du ut ett recept så ska du även kunna vara till hjälp och redogöra tillvägagångssättet för att tillaga rätten!

  • Annrh 29 december 2012

    Kul att en ny version är på väg!

    Det enda jag tycker inte funkar som borde och borde kunna bli bättre är att man i forumet automatiskt hamnar vid sista inlägget istället för det första.

    I övrigt funkar allt, men det finns en hel del gamla recept som verkar vara dubletter samtidigt som jag tycker att reglerna kring dubletter är lite hårda för nya recept :)

    Detta klagomål kommer efter att ha misslyckats få med flera recept, om man har samma ingredienser men olika mängd och annan ugnstemp och tid i ugnen så blir det ibland ganska stor skillnad på resultatet. Samtidigt förstår jag att ni behöver begränsa men jag blir alltid besviken när jag inte får igenom mina recept när det recept som ligger uppe enligt mig är i en sämre version :)

    Förutom att det är en gratistjänst så gillar jag att man lätt ser vilka de senaste recepten som folk hittat och sparat ner i sina kokböcker är. För det är via denna funktion jag hittar mina flesta recept. Guldkornen har ju en tendens att sparas ner ofta.

    Tack så mycket för en bra site! Kul att ni trots det vill göra förbättringar!

    /Anna

  • boz1965 29 december 2012

    En modernare design är visserligen inte ett krav, men visst hade det varit bra? :)

  • amoz 29 december 2012

    Jag tycker många här skrivit ner mycket som jag helt håller med om och jag tycker matklubben är kanon.

    Ett litet önskemål från mig är en funktion där man skull kunna lägga in bilder på snygga dukningar med tex olika blomsterarr. , dukar, servettbrytningar och annat. För visst gör dukningen mycket för att maten ska smaka ännu bättre.

  • Anderstam 29 december 2012

    Angående att lägga till bilder i annan medlems recept.
    Borde det väl vara enkelt att använda samma metod, som vid vänförfrågan.
    Receptinläggaren godtar eller avslår.
    Att sökfunktionen inte är helt logisk, kan jag bara hålla med om.
    Men i det stora hela så är MK en mycket inspirerande sida.(Y)

  • miramamman 29 december 2012

    Skrivet av anluk den 29 dec 2012

    Tycker det är kanon att ni frågar medlemmarna vad de tycker! Tycker man ska kunna söka på a-ö precis som någon sa tidigare, gäller även ens egna recept. Likaså att man kommer tillbaka till sidan man varit på tidigaer om man tex klickat fram ett recept och går tillbaka så hamnar man på sida 1.

    Poängen kan ni slopa tycker jag, skapar bara hysteri att lägga in recept efter recept efter recept



    Precis vad jag tycker ;)

  • sju 29 december 2012

    Skrivet av jas65 den 29 dec 2012

    Det borde ni inse själva utan att fråga användarna av sidan!


    Bra av matklubben att hela tiden ha användarna i fokus, det är så man skapar användbara, bra webbsidor och system. Så här håller jag inte med dig jas65, de ska inte alls inse (eller gissa) själva.

  • walterego 29 december 2012

    Skrivet av sju den 29 dec 2012

    Skrivet av jas65 den 29 dec 2012

    Det borde ni inse själva utan att fråga användarna av sidan!


    Bra av matklubben att hela tiden ha användarna i fokus, det är så man skapar användbara, bra webbsidor och system. Så här håller jag inte med dig jas65, de ska inte alls inse (eller gissa) själva.

    Du har mitt odelade samtycke.
    "Skitstövlar" grävs ner i Teckomantorp.

  • MosterNettan 29 december 2012

    Håller med dom flesta om gilla-knapp, ladda upp foton osv. Men sökfunktionen är nog det främsta att förbättra. I min kokbok har jag gjort olika kategorier. Ungefär som mappar i Word.
    Tex Desserter, Fläskkött, Nötkött, Kyckling, Grillat, Färsrätter, Matpajer, Potatisrätter, Sallader, Smörgåstårtor, Drycker, Bakning mm.
    Kanske kunde vara en idé som kan utvecklas.

  • The_mama97mia 29 december 2012

    ytterligare en sak som många stör sig på här är inläggande av recept.
    Jag själv ogillar skarpt när det finns dubletter - gör sökningen onekligen mkt besvärlig, men jag upptäckte idag att när jag ville uppdatera ett gammalt recept jag själv hade med en färsk bild - så blev det inte godkänt och jag måste i så fall redigera hela grejen. Det orkar man ju inte.
    Jag har väl inget bra förslag själv på hur man annars ska göra receptinlägg enkelt, smidigt, slippa spam och ovettigheter, samt undvika att man lägger in 347 recept på samma kaka liksom.

  • Tant_Anita 29 december 2012

    Nåt som i alla fall jag upplever som ett rejält problem är de väldigt långa svarstiderna om man kontaktar Matklubben via [email protected]. Ibland får man inget svar alls. SKÄRPNING!

  • mmarabou 29 december 2012

    Jag håller med om att vem som helst inte ska få lägga in bild till andras recept. Jag har bara lagt in 3 recept här och i ett av dem har andra medlemmar lagt in 2 bilder som jag inte alls tycker passar in till mitt recept. Men väljer jag alternativet "Ta bort bild" i mitt recept försvinner antagligen min egen bild också. Så jag vill att receptinnehavaren ska kunna godkänna eller ta bort bilder som läggs in.

  • rosatalo 30 december 2012

    Jag tycker man kan ta bort poängen helt. Allt behöver inte handla om tävling, tycker det är ointressant vem som lagt in mest recept eller skrivit flest inlägg osv

  • rosatalo 30 december 2012

    Skrivet av amoz den 29 dec 2012

    Jag tycker många här skrivit ner mycket som jag helt håller med om och jag tycker matklubben är kanon.

    Ett litet önskemål från mig är en funktion där man skull kunna lägga in bilder på snygga dukningar med tex olika blomsterarr. , dukar, servettbrytningar och annat. För visst gör dukningen mycket för att maten ska smaka ännu bättre.




    Bra förslag om dukningar, det skulle jag också gärna vilja ha.

  • estrid1 30 december 2012

    Sökfunktionerna . Hur skall jag kunna veta om jag letar efter ett recept med zucchini eller zuccini,majonnnäs eller majonäs,hasselnötter eller hasselnötskärnor,socker eller strösocker osv?

  • The_mama97mia 30 december 2012

    En till grej om forumtrådarna.
    Vore bra om Första inlägget - startinlägget kunde ligga som fastnålat - o sen att man direkt kom in på sista inlägg o kan browsa bakåt som tidigare önskats av flera här

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.