Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

irritation

  • anluk 10 maj 2013

    Åh va det retar mig att när man är inne i sina egna recept(eller någon annans också för den delen) och går in i ett recept och sedan trycker back för att komma tillbaka till receptlistan så kommer man till sida 1. Går det verkligen inte att fixa ???

  • LenaBE1 10 maj 2013

    Skrivet av anluk den 10 maj 2013

    Åh va det retar mig att när man är inne i sina egna recept(eller någon annans också för den delen) och går in i ett recept och sedan trycker back för att komma tillbaka till receptlistan så kommer man till sida 1. Går det verkligen inte att fixa ???


    Jag håller med dig, det är fruktansvärt irriterande. {angry-annoyed}

  • aattaa 10 maj 2013

    jag håller också med,de är jobbigt {freaked-out}

  • rosatalo 11 maj 2013

    Jag har skrivit om detta på " vad tycker du om nya matklubben " för ett tag sedan, men det verkar inte vara någon som bryr sig. Det gäller ju även den röda texten som många klagat på, inget händer. Varför vill man veta vad vi tycker om det inte spelar någon roll? Ang att man kommer tillbaka till sid ett gjorde att jag gav upp att titta igenom alla " MatAnders " recept som jag hade velat göra för det är ju inte helt lätt att minnas vilken sida man var på hos någon som har lagt in många recept.

  • Amika 11 maj 2013

    Ja, det är sjukt irriterande! Man ska inte komma tillbaka till första sidan!
    Jag löste det så att jag högerklickade på receptlänken till det recept jag ville titta på och sedan på "öppna länk i ny flik". Men så har jag fått veta att en annan som gjort så, har blivit avstängd
    för att hon hade "för många fönster öppna på en gång"...?
    Så hur ska man göra då??
    Och den röda texten... Synskadade ser inte rött och grönt på vitt... Hela sidan är rött och grönt på vitt. Man borde tänka på färgsättningen, för matklubben vill ju nå ut till så många som möjligt. Och då måste man tänka på att ju längre upp man kommer i åldrarna, desto fler har olika typer av synfel. Det vore jättesynd om någon går miste om matklubben, som är en sån jättebra sida, bara för ett sånt fel. :)

  • piha63 11 maj 2013

    Någon här på Matklubben tipsade om att man kunde göra så här:
    På sök recept skriver man t.ex user:MatAnders. Man skriver alltså
    user: framför medlemens namn. Det funkar jättebra och man kommer
    tillbaka till sidan man var på. Men jag håller med, viss kunde de
    göra det på ett enklare sätt.

  • DoctorWho 11 maj 2013

    Skrivet av Amika den 11 maj 2013

    Ja, det är sjukt irriterande! Man ska inte komma tillbaka till första sidan!
    Jag löste det så att jag högerklickade på receptlänken till det recept jag ville titta på och sedan på "öppna länk i ny flik". Men så har jag fått veta att en annan som gjort så, har blivit avstängd
    för att hon hade "för många fönster öppna på en gång"...?
    Så hur ska man göra då??

    Det var jag som blev avstängd, men bara i 2 timmar. Jag läste snabbt igenom recepten hos en medlem och öppnade MÅNGA flikar FORT, max 2 sekunder mellan varje flik. Och det i sin tur tog upp för mycket plats på MKs server och hindrade andra medlemmar från att nå MK. Kommer aldrig att göra om det misstaget! Det går jättebra att öppna 4-5 nya flikar med några sekunders mellanrum utan att bli avstängd, jag törs inte prova med fler än det.

  • rosatalo 12 maj 2013

    Skrivet av DoctorWho den 12 maj 2013

    Skrivet av Amika den 11 maj 2013

    Ja, det är sjukt irriterande! Man ska inte komma tillbaka till första sidan!
    Jag löste det så att jag högerklickade på receptlänken till det recept jag ville titta på och sedan på "öppna länk i ny flik". Men så har jag fått veta att en annan som gjort så, har blivit avstängd
    för att hon hade "för många fönster öppna på en gång"...?
    Så hur ska man göra då??

    Det var jag som blev avstängd, men bara i 2 timmar. Jag läste snabbt igenom recepten hos en medlem och öppnade MÅNGA flikar FORT, max 2 sekunder mellan varje flik. Och det i sin tur tog upp för mycket plats på MKs server och hindrade andra medlemmar från att nå MK. Kommer aldrig att göra om det misstaget! Det går jättebra att öppna 4-5 nya flikar med några sekunders mellanrum utan att bli avstängd, jag törs inte prova med fler än det.


    En fråga från en som är helt autodidakt vad datorer gäller och sålunda okunnig om olika termer, vad betyder att öppna fler flikar? Hur gör man det, så jag inte råkar bli avstängd.

    o_O

  • DoctorWho 12 maj 2013

    Skrivet av rosatalo den 12 maj 2013

    En fråga från en som är helt autodidakt vad datorer gäller och sålunda okunnig om olika termer, vad betyder att öppna fler flikar? Hur gör man det, så jag inte råkar bli avstängd.

    o_O


    Håll in control-knappen och klicka en gång på receptet du vill läsa och en ny flik öppnar sig, titta högst upp på skärmen över adressfältet när du klickar på receptet så ser du när fliken öppnas. Bara att klicka en gång på den för att läsa receptet. Jag gjorde det mycket för fort och till ca 10-12 recept. Några gånger med några sekunders mellanrum är helt ok.

  • Lilloo 14 maj 2013

    Anluk:
    Du skriver i sökfältet user:Anluk och trycker sedan sök, då hoppar du inte bland sidorna utan kommer tillbaka till den sidan du var på

  • Gutis 14 maj 2013

    Helt värdelöst att man inte bara kan klicka på bakåtknappen o hamna där man var innan man kollade på recept. Sånt här strul kan få en att strunta i den här siten.......Är längesen sidan var ny så det borde kunnat ha blivit åtgärdat......

  • daniely 14 maj 2013

    Hej på er!

    Har fixat så det fungerar igen precis som förut.

    Ledsen att det dröjde men har tyvärr inte varit inne på siten på ett tag.

    MvH
    Daniel

  • piha63 14 maj 2013

    (Y) {laugh}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.