Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Jag blir förbannad!

  • Geronimo 9 oktober 2008

    :@Jag blir så förbannad på MK när dom INTE svarar på frågor. Jag har vid upprepade tillfällen skrivit till
    ( Kontakta Oss) = MK och frågat bla.
    - Hur tar Jag bort recept som inte godkänts?
    Tror Ni att någon svarar på det?
    Icke sa´ Nicke.
    Dom bara påpekar vad VI ska göra,
    - men dom själva gömmer sig bakom ett spett, och tittar fram då och då och påpekar hur Vi medlemmar ska göra och beté oss.
    Och när Vi vill åtgärda saker och ting ,
    då finns ingen ångerknapp att trycka på.
    Utan oss medlemmar vore sajten nada. (N)

  • enAnnan 9 oktober 2008

    Ojdå. Måste vara jobbigt att bli så arg på så lite, men alla är vi olika.

    Du behöver inte göra något åt recept som inte blir godkända, de plockas bort av Matklubben. Ibland kan det ta en dag eller två. Precis som det står i manualen att det kan ta upp till 72 timmar att få ett recept godkänt...

    Givetvis är det vi medlemmar som gör sajten, med våra inlägg och recept. Sedan finns det såklart regler som man ska följa. Tycker man inte om sajten behöver man heller inte vara här, och gillar man den så hänger man här. Sedan kan ju saker alltid bli bättre, det håller jag med om.

    Sedan kan jag naturligtvis tycka att det är tråkigt att du inte får svar på en gång. Men jag tror att det blir en hel del recept att plocka bort, en hel del saker att rätta till och en hel del mail att svara på för de ansvariga varje dag, med tanke på att vi är så många - så ibland får man vänta en dag eller två. Eller lägga ut frågan här. Eller läsa manualen...

  • Geronimo 9 oktober 2008

    Skrivet av enAnnan den 9 okt 2008

    Ojdå. Måste vara jobbigt att bli så arg på så lite, men alla är vi olika.

    Du behöver inte göra något åt recept som inte blir godkända, de plockas bort av Matklubben. Ibland kan det ta en dag eller två. Precis som det står i manualen att det kan ta upp till 72 timmar att få ett recept godkänt...

    Givetvis är det vi medlemmar som gör sajten, med våra inlägg och recept. Sedan finns det såklart regler som man ska följa. Tycker man inte om sajten behöver man heller inte vara här, och gillar man den så hänger man här. Sedan kan ju saker alltid bli bättre, det håller jag med om.

    Sedan kan jag naturligtvis tycka att det är tråkigt att du inte får svar på en gång. Men jag tror att det blir en hel del recept att plocka bort, en hel del saker att rätta till och en hel del mail att svara på för de ansvariga varje dag, med tanke på att vi är så många - så ibland får man vänta en dag eller två. Eller lägga ut frågan här. Eller läsa manualen...

  • Smulpajen 9 oktober 2008

    Nu var vi där igen... så fort man har negativa åsikter så får man svar att "så behöver man heller inte vara här". Man kan ju vända på steken, tål man inte kritik behöver man heller inte vara här.

    geronimo! Fortsätt med dina åsikter oavsett om dom är negativa eller positiva!

  • enAnnan 9 oktober 2008

    Det var inte bara en åsikt. Det var en fråga, och han fick svar på den. Både här och på annat ställe mer ingående.

    Alltid roligt att se vilka som svarar konkret och vilka som "hakar på". Det är vi många som tycker vid det här laget. :)

    Och återigen Smulpajen får man ha vilka åsikter man vill, och kritik är absolut välkommet hos mig - så länge man vet vad man pratar om. Ibland "skriks" det lite för fort innan man tagit reda på all fakta, eller läst manualer osv själv. Men då har ju vi på Matklubben ett sådant bra forum att man kan få svar på det mesta här, och fort. Och återigen är det roligt att se vilka som ofta "hakar på"...

    Så absolut, fram för mer åsikter - det visar det mesta om oss människor. (Y)

  • enAnnan 9 oktober 2008

    Skrivet av Smulpajen den 9 okt 2008

    Nu var vi där igen... så fort man har negativa åsikter så får man svar att "så behöver man heller inte vara här". Man kan ju vända på steken, tål man inte kritik behöver man heller inte vara här.


    Det handlade inte om de negativa åsikterna om man ska vara här eller inte, återigen gillar inte jag allt på Matklubben heller och tycker att mycket kan förbättras. Det handlar om att följa reglerna. Man ska t ex alltid läsa manualen innan man börjar lägga in recept (det står klart och tydligt). Det hade han inte gjort, och därför missat tidsspannet det kan ta att få ett recept godkänt eller då makulerat. Hade han läst (vilket man ska göra) kanske han hade vetat svaret innan han skickat mejl eller irriterat sig.

    Så det handlade om att följa reglerna, inte åsikter.

    Man får ha vilka åsikter man vill, det respekterar jag. Men jag tycker också att man ska respektera reglerna, som att läsa manualen först.

  • pedalen1965 9 oktober 2008

    :Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z
    Kram

  • Geronimo 9 oktober 2008

    Jag HAR läst manualen, och där står INGET att MK efter vissa timmar plockar bort recepten som inte godkänts!
    Smulpajen! Jag håller på Dig

  • Pirkko 9 oktober 2008

    Jag har aldrig blivit så nedlåtande bemött som när jag försökte skriva in ett recept. Dem tryckte ner mig totalt. Jag fick inte ändra det heller. Dem tyckte att jag bara tar deras tid. Jag har det fortvarande i min sida efter 13 dagar, det går inte att få bort.
    Man får tåla mycke för att få vara med här.
    Man kan låtsas sova också och inte bry sig.
    Hälsningar/ Pirkko

  • zonale 9 oktober 2008

    Jag tittade faktiskt på ditt enda recept som du inte fick ändra och jag undrar nu vad du skulle ändra på?? Enligt mig så är det inget recept och förstår i ärlighetens namn inte hur du kunde lägga in det överhuvudtaget. Sedan tycker jag alltid att det är beklagligt om någon känner sig dåligt bemött. Konstigt förstås att det fortfarande inte är borttaget. Kan det vara så att du själv har tagit bort innehållet i receptet i dina försök att få bort det? Som det är nu så är det inget recept.

  • Geronimo 9 oktober 2008

    Enannan skriver att det står klart och tydligt att MK tar bort recepten efter xxx timmar. Jag kan inte hitta det trots att Jag vet vad Jag ska leta efter men kan inte hitta VAR det står nånstans. Kanske man behöver glasögon? Starka! Jag blir så:Z

  • Pirkko 9 oktober 2008

    Ja, jag tog själv bort innehållet så mycket det nu var möjligt eftersom det inte dög. Resten är kvar fortvarande.
    MVH.

  • zonale 9 oktober 2008

    Då förstår jag varför receptet ser ut som det gör, blev fundersam där ett tag. Dubletter "duger" aldrig förstås.

  • segerwitch 9 oktober 2008

    Skrivet av enAnnan den 9 okt 2008

    Det var inte bara en åsikt. Det var en fråga, och han fick svar på den. Både här och på annat ställe mer ingående.

    Alltid roligt att se vilka som svarar konkret och vilka som "hakar på". Det är vi många som tycker vid det här laget. :)

    Och återigen Smulpajen får man ha vilka åsikter man vill, och kritik är absolut välkommet hos mig - så länge man vet vad man pratar om. Ibland "skriks" det lite för fort innan man tagit reda på all fakta, eller läst manualer osv själv. Men då har ju vi på Matklubben ett sådant bra forum att man kan få svar på det mesta här, och fort. Och återigen är det roligt att se vilka som ofta "hakar på"...

    Så absolut, fram för mer åsikter - det visar det mesta om oss människor. (Y)


    :oSå nu är även jag här igen!!!!Håller med dig att det är alltid
    roligt att se, vilka som "tar illa upp" om man kriteserar,aldrig så lite???enligt Lind så får man har villka åsikter man vill???
    Tycker det är fe!l att varje gång, det kommer ett klagomål så kommer det" tycker man inte om sajten, så behöver man inte vara här???"

  • enAnnan 9 oktober 2008

    Jag skrev ett långt svar till flera stycken men som vanligt i denna underbara klubb :p så laddades sidan om och svaret bara försvann.

    Även jag har rätt att tycka och tänka och skriva och bli respekterad för det. Precis som alla ni andra. Det är inte heller fel.

    Ang tiden så vet jag att det förut stått (och varför skulle de ha tagit bort det?) att receptet blir godkänt inom 72 (eller något sånt) timmar, därmed om det inte blir godkänt så blir det såklart bortplockat inom samma tid. Tror även att det står i mejlet man får hem där matklubben tackar för receptet.

    Sedan förstår jag att du blir upprörd över att inte få svar, men du kommer att få svar - det tar säkert lite längre tid än en dag bara. Speciellt nu när de håller på att jobba med ett serverbyte har de nog en hel del att göra, något som vi efterfrågat länge eller hur?
    Bra att du nu läst manualen (Y) då vet du hur man gör när man lägger in recept och att man söker efter dubletter och hur uppställning och versaler och gemener ska se ut. Tyvärr är det väldigt många som inte läser den.

    Pirkko: tråkigt att du kände dig totalt nedtryckt och nedlåtande behandlad i det lilla meddelandet som utgår från matklubben. Så ska det inte behöva vara. Har du skickat in det för godkännande igen sedan du ändrat på det så det kan bli makulerat? Och läser man inte manualen eller godtar att godkännarna plockar bort det som en dublett utan skickar det igen så ja, då tar det en hel del tid från godkännande av alla recept.

    Tyvärr blir det så på en sådan här stor sajt att många olika viljor drar åt många olika håll, och man kan känna sig påhoppad då man inte kan läsa av ansikten eller kroppsspråk eftersom det inte används korrekt och saklig svenska hela tiden.
    Och allt som skrivs kan göras om, eller inte läsas ordentligt - man drar sin egen slutsats eller bildar sig en egen uppfattning.

    Jag börjar inte tröttna på sajten, men jag börjar tröttna på att alltid "hamna i blåsväder" när man försöker förklara, svara eller hjälpa (konstigt nog alltid hos samma medlemmar, som inte gillar mina svar som inte ens alltid är till dem). Kanske är det bättre om också jag är tyst (som de flesta andra som är rädda för att bli påhoppade) och så kan ni sitta med era frågor som andra kanske kan svara på och vänta på svar från de ansvariga istället. Så behöver det inte bli sånt här snack varenda gång heller.

    Jag drar mig ur den här tråden nu och ägnar mig åt sådant som är roligare på matklubben. Matsnack. :)
    Hoppas ni får svar på alla era frågor!

  • festmaten 9 oktober 2008

    Är det verkligen så att Matklubben plockar bort icke godkända recept???
    Hos en del medlemmar har jag hittat recept, som är flera månader gamla, där det fortfarande står kvar att receptet inte är godkänt. Kan man bara strunta i att rätta till felen och låta receptet ligga kvar i sin samling???

  • zonale 9 oktober 2008

    Dubletter eller liknande recept plockas bort, åtminstone ska det gå till på det viset. Om receptet skickas i retur för rättning och alltså inte makuleras som dublett, ska det skickas in igen efter att felen har åtgärdats. Har aldrig tänkt på vad som händer med de recepten om de tex aldrig skickas tillbaka, om du förstår vad jag menar, kalasmad?

  • Queenie 9 oktober 2008

    Jag vet ett recept, när jag var godkännare, som var ett "skämtrecept", kommer inte ihåg vad det hette, men det godkändes aldrig, jag har för mig att det receptet ligger kvar än. Gör personen ingenting åt ändringarna och inte skickar in det igen, så plockas det inte bort utan ligger väl kvar som "icke godkänt", det antar jag att det kan göra hur länge som helst. Skillnad är om godkännarna "makulerar" ett recept för att det är en dubblett.

  • zonale 9 oktober 2008

    Tack, Queenie, visst måste det vara som du säger och i så fall finns det säkert sådana recept. Gamla men ändå inte godkända.

  • Eery 9 oktober 2008

    Har uppenbarligen apdålig koll på det här... men jag har ett par recept som jag la in för jättelängesen som fortfarande väntar på att godkännas...:o

    hur funkar det där med godkännande??

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.