Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kokbok - fler grupper/subgrupper?

  • Lisabeertje 22 januari 2015

    Hej!
    De senaste veckorna kom jag jätteofta på Matklubben, den har blivit en av sajterna som jag besöker minst en gång om dagen.

    Nyligen kom jag på att jag har så många recept att det blir oöversiktlig. Därför undrar jag om att det skulle kunna vara möjligt att skapa subgrupper/undergrupper i kokboken. Så kan man ha t ex "Efterrätter" och under det "Choklad" och "Jordgubbar". Det skulle göra det enklare att hitta det receptet man letar efter.

    Om ni har ännu mer tid, så tycker jag att det vore toppen att kunna trycka in ingredienser (antingen i kokboken eller på almänna sökan) och få det receptet eller de recepten som är 'mest relevant', dvs har de flesta av de ingivna ingredienserna (istället för bara recept som har alla ingredienser). På det sättet kan man leta efter recept baserad på vad man har kvar i kylskåpet!

    Tack för era utmärkta sajten!
    PS. Antagligen hörs/läses det att jag är inte svensk (än). Om ni hittar skrivfel så får ni alltid berätta vilka de är, så att jag kan förbättra mig!

  • Matklubben-Lina 26 januari 2015

    Hej,

    Tack för ditt mail

    Kul att du gillar matklubben!

    Då matklubben ständigt utvecklas så är vi jätteglada för alla tips och idéer som vi får av er användare. Att skapa flera undergrupper i receptkokböckerna är ett bra tips!

    Om du vill förfina din sökning efter recept kan du gå in på recept och under sökfältet finns en knapp " förfina din sökning". Där kan du välja vilka ingredienser som du vill ska vara med i receptet och på så sätt få fram något med vad du har i kylskåpet.

    Ha en fortsatt fin dag!

    Med vänliga hälsningar

    Lina på matklubben

  • Gnospen45 2 februari 2015

    Skrivet av Matklubben-Lina den 26 jan 2015
    Om du vill förfina din sökning efter recept kan du gå in på recept och under sökfältet finns en knapp " förfina din sökning". Där kan du välja vilka ingredienser som du vill ska vara med i receptet och på så sätt få fram något med vad du har i kylskåpet.


    Du missade det viktiga, nämligen att under "förfina din sökning" borde det vara möjligt att få det som är MEST RELEVANTA / bäst passar in på de ingredienser jag angivit. Inte bara de som har alla.

  • Lisabeertje 3 februari 2015

    Skrivet av Gnospen45 den 2 feb 2015

    Skrivet av Matklubben-Lina den 26 jan 2015
    Om du vill förfina din sökning efter recept kan du gå in på recept och under sökfältet finns en knapp " förfina din sökning". Där kan du välja vilka ingredienser som du vill ska vara med i receptet och på så sätt få fram något med vad du har i kylskåpet.


    Du missade det viktiga, nämligen att under "förfina din sökning" borde det vara möjligt att få det som är MEST RELEVANTA / bäst passar in på de ingredienser jag angivit. Inte bara de som har alla.



    Tack för att du påpekar detta! Antagligen var det bara ett missförstånd, men jag tyckte inte att det var viktigt nog att svara...
    Det som jag menade var att man kan ange allting som man har i kylskåpet och får de receptena som man behöver köpa de färsta ingredienserna till.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.