Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

MK:s sida här

  • Bossse 19 januari 2009

    Jag har funnits här på MK en knapp månad nu. På senaste tiden har jag snurrat runt bland medlemmarna. Jag finner att många har registrerats som medlem och aldrig varit inloggad. De finns medlemmar som inte varit inloggad på över ett år. Osv.
    Jag undrar varför alla dessa skall finnas kvar som medlem här???
    Tycker att MK skall redigera sina medlemsregister och ta bort alla som inte visar sig ha något intresse för MK. T.ex. alla som varit inaktiva senaste 12 månaderna eller nåt liknande.
    Är det bara för att få så fina statistiksiffror som möjligt MK låter dessa finnas som medlemmar????
    Jag vill ha svar på mitt inlägg.
    Bosse

  • popik 27 januari 2009

    Håller fullständigt med dig, Bosse.(Y)

  • Lena 27 januari 2009

    Jag håller med också!!(Y)

  • Pirkko 27 januari 2009

    Är det något naggdel för oss att dem inte loggar in?
    Dem kanske besöker sidan utan att logga in.

  • frucaos 27 januari 2009

    Utan att logga in kommer du inte åt några recept, och då är det ju inte så stor vits kan man tycka. Skicka en förfrågan till MK och kolla med dem direkt. Tycker också att du har en poäng där!

  • Pirkko 27 januari 2009

    Jag tror på dig

  • systeryster 27 januari 2009

    Har funderat över samma sak.Det är väl det enda plusset med poängen att man ser om medlemmarna är aktiva eller inte.:o

  • Pirkko 27 januari 2009

    Kan också vara fel på datasystemet!
    Jag har sett medlemmar som har ingen uppgift på datumet när dem blev medlemmar, datasystemet har kanske hakat upp sig så att den inte registerar när man loggar in. Ändå har dem skrivit in recept.

  • Lind 27 januari 2009

    Hej alla matklubbare,

    Tänkte berätta lite om hur räknaren på sidan fungerar och varför alla medlemmar inte har ett registreringsdatum kopplat till sig.

    Jag börjar och berättar om räknaren. När man blir medlem på Matklubben.se får man ett mail skickat till sig där man måste aktivera sitt konto, om man inte gör detta räknas man som en inaktiv medlem. Själva räknaren räknar endast de medlemmar som har aktiverat sig via detta mail så egentligen har vi många fler registrerade medlemmar än vad som visas på sidan.

    Angående de medlemmarna som inte har något datum kopplat till sig är de som blev medlemmar när nya Matklubben.se öppnades och även de som följde med från den gamla versionen av Matklubben.se. När vi lanserade den första versionen av Matklubben.se hade vi inte med att den sparade det datumet som medlemmen blev medlem utan det kom till ett tag efteråt.

    Hoppas detta gav svar på era frågor och funderingar.

    Mvh,
    Mikael Lind
    Matklubben.se

  • systeryster 27 januari 2009

    Hur länge räknas man som medlem utan att vara aktiv och rensas medlemsantalet ut någon gång.Finns ju många som antagligen bara varit in en enda gång då poängen aldrig ökar?:o

  • Pirkko 27 januari 2009

    Tack för svaret Lind!

    Då är vi många fler än vi har trott!! (Y)

  • Pirkko 27 januari 2009

    Jag tycker inte att någon medlem ska utestängas bara att man inte har varit inloggat, dem kanske bara väntar att det skulle bli mera positiv t här.
    Det är helt annan sak att bli utestängt när man inte kan uppföra sig.

  • Tillberga 27 januari 2009

    jag kan nog tycka att har man inte varit inloggad på ett år
    så är man nog inte så intresserad
    och de skulle ju kunna stå någonstans att man blir borttagen efter 12 mån
    om man inte varit inloggad

    men de är kanske en bökig manöver att ta bort folk vad vet jag(L)

  • Pirkko 27 januari 2009

    Tänk om kyrkan skulle säga att om du inte besöker oss en gång om året, så behöver du inte komma mer.
    Jag tycker inte om utestängning. Det gör ingen skada även om dem inte så aktiva medlemmar är med. Jag förstår inte varför man är så angelägen att utestänga.
    Datasystemet har säkert plats till dem med.

  • jimboz 27 januari 2009

    Ajdå ! Nu kom visst det gamla vanliga snacket upp....ORÄTTVISA !
    Spela roll vilka eller vem eller hur...Jag tittar på matrecept inte på folk :)

  • kauhajoki 27 januari 2009

    jag håller med dig bosse

  • systeryster 27 januari 2009

    MK tjänar naturligtvis på att vara en matklubb med många medlemmar.
    Om folk har lika dåligt minne som jag har skulle de nog inte komma ihåg vad de hade för användarid och lösenord efter ett år om de inte använt det. Om det var jag skulle jag antagligen skapa ett nytt användarid och ha dubbla.
    Risken för att dubbla medlemskap minskar naturligtvis om man rensar ur systemet ibland.
    Om det är orättvist vet jag inte och jag ser inte MK som en religion ännu, även om svenska kyrkan kanske skulle ta efter istället för att ha så mycket passiva medlemmar. Det mår nog ingen livaktig förening bra av.

  • elpatron 6 februari 2009

    Skrivet av Bossse den 19 jan 2009

    Jag har funnits här på MK en knapp månad nu. På senaste tiden har jag snurrat runt bland medlemmarna. Jag finner att många har registrerats som medlem och aldrig varit inloggad. De finns medlemmar som inte varit inloggad på över ett år. Osv.
    Jag undrar varför alla dessa skall finnas kvar som medlem här???
    Tycker att MK skall redigera sina medlemsregister och ta bort alla som inte visar sig ha något intresse för MK. T.ex. alla som varit inaktiva senaste 12 månaderna eller nåt liknande.
    Är det bara för att få så fina statistiksiffror som möjligt MK låter dessa finnas som medlemmar????
    Jag vill ha svar på mitt inlägg.
    Bosse


    Håller med dig fullständigt. Som alla klubbar i idrotten tex så finns det årsavgifter, betalar man inte den så är man inte medlem, desamma borde vara här ur aktiv synpunkt utan avgift, men loggar man inte in på ett helt år så är det byebye, för då är man knappast intresserad längre av att vara medlem. Ja, ni fattar säkert parallellen av min aspekt.

    Sen blev jag föga förvånad att Lind inte svarade dig på dina frågetecken, som vanligt ignoreras prekära frågor.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.